Promblematik i vardagen.

jag måste få klaga, dock så är det en fis i rymden. MEN, den finns verkligen ingen väg att gå till dagis numera. om man inet väljer att ta enorma omvägar, som innebär att vi måste gå minst en halv timme tidigare för att komma fram till dagis i normaltid. och det ska inte behövas göra när man bor så pass nära som vi gör.

De håller på som sagt och renovera dessa 22-24 som ligger alldeles brevid oss. och de är väl klar på insidan nu och bara utsidan kvar. och den sidan som är mot vårt hus. så man hör tarktorer och diverse andra blinkande. tutande saker från tidiga morgon, 6-7, tills de slutar, och det är väl vid 4-5 skulle jag tippa på. med undantag fika vid nio och två.. jaa, jag har "koll" på när de fikar oxå. bruka vara när jag lämnar/hämtar från dagis. nu har de även flyttat barakerna precis utanför vår port men liksom på deras sida.

nu till saken. gillar inte att gena, egentligen. för det känns som man kommer in på deras arbetsplats. men jag gör det ändå. för det går snabbare än att gå runt allt. och oftast så fikar de på morgonen när vi springer förbi, och vägen hem bruka jag gå runt. alltså efter vägen.´

men nu har de sått gräs där de grävt och i all jord. och det är så pass brett så man kan inte hoppa över. och så pass långt att det är meningslöst att gena om man går efter det sådda. så idag när vi gick till dagis klev vi i jorden med allt nysått gräs. hade direkt inget val, som jag ansåg.

sen andra vägen jag bruka ta är den som är parallel med vägen. en liten längre bit. men den fick jag ta i vintras då 22-24 var inhängnat och det gick inte att gena. men från dagiset som vi har här utanför (där edwin inte går, men jag har gått på) till vägen är en stor lervälling. då de kör med traktorer, inte bara en, lastbilar och allt vad det heter. håller på att göra nånting som jag inte riktigt kan urskilja. så de har liksom förstört gångvägen. inte bara med deras stora däck utan med massa saker och skrot, och så klart geggamoja och lera. så man får sick-sacka sig fram. och rädd för att halka i all lera, och bli påbackad eller något annat skoj av något fordon av den störra modellen eller kanske få en skopa i huvudet. känns som så i alla fall. då man går så pass nära.

och om man klarat sig fri från detta. då kommer man ut på trotoaren. som man inte kan gå på. för det är lera och massa annat. en traktor osv på. så vägen är halverad. och de håller på att sätta kantsten. så jaa, mabn får trängas med bilarna. och det känns inte så kul, för där vi bor kan det komma nån i 100-blås och bara köra. ni vet, invandrare! så känns inte säkert direkt. så idag när jag gick hem gick jag innanför spärren men inte så pass nära så jag ramlade ner i hålet. tur som är så var ingen där.

sen när man passerat detta. och ska gå ner nästa väg. så man kommer mellan 16-18. då är det en leråker stortsett hela vägen ner. och jag lovar er att där sätter man sig på rumpan och åker. för det lutar neråt, eftersom det är en nerförbacke. plus så har det regnat i flera dagar och regnar även nu. så blött är det. och varför det är massa lera och jord där är för att de håller på att plantera träd såg jag parallelt med vägen. och göra någonting mer, som jag ingen aning om vad. jag hoppas på en lekplats åt barnen då lekplasten de fick är en fjantig liten sak. men jag antar att de gör parkering, parkering och parkering.

så vilken väg väljer man om man går till dagis??

nu när jag ska hämta lilleman så tror jag att jag tar en helt ny väg. jag går på gräset parallelt med det ny-sådda, tills det tar slut. fast åt andra hållet motför imorse. och så genar jag vid 24 sen tar jag 20 och går parallelt med det huset till 18 där jag bruka gå till skolgården och sen till dagiset. få se om det funka att gå på gräset, eller om det blir stopp igen.

för jag vill verkligen inte gå efter vägen. där det är leråker X1000 typ.

Kommentarer
Postat av: Erica ~Zackarias 090814~ ~Alexander 100725~

Jag var ute och gick med pojkarna idag, och det gick ju jättebra att gå längs vägen där uppe? Inte speciellt lerigt, och det är bara några meter man måste gå ute där bilarna kör. Det tar ju max 10 minuter att gå den vägen (samma som man går mot kyrkis) och sen bara svänga in mot dagiset? Alternativet är ju att du går vägen mot ica, men fortsätter rakt fram och sen går upp för backen.

2011-09-13 @ 21:40:31
URL: http://blendshes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0