Trasig.

idag på lunchen så sa det pang. tänkte först att nu pajade bh:n, men det gjorde inge ont så trodde det var ute då en avdelning var ute. men eftersom lunchen gick så började det kännas. och jaa, det var min bh som small av. det var en båge som gick av.

så efter alla barn somnat så ringde jag M och bad han ta med sig min plånbok. sade att min bh har gått sönder. men när han kom och hämtade mig så hade han glömt plånboken. men eftersom han var skyldig mig pengar så löste det sig på annat sätt.

så det for iväg på change i birsta. fick mycket bra bemötande. fick testa 7-8 bh:ar. och det var ändå den första jag köpte. en balconette, svart. hittade även en annan. ovadderad och enbart spetts. som jag ska köpa senare. kassörskan fick skriva ner infon på en lapp som jag fick med mig hem. slipper jag testa igen.

bad hon även att ta bort larm och klippa bort lapparna så jag kunde ta på mig den på en gång. och vilken skillnad. till och med tröjan jag hade när jag kom dit kändes helt annorlunda. liksom större på något sätt.

väldigt skönt med en ny bh. det behövdes även. och tydligen är livslängen på en bh 6 månader. kan tvättas i maskin men med påse. och helst på ett handtvättsprogram alternativt ylleprogram. och om man tvättar med andra kläder så ska man se till att inte fylla maskinen.

så nu ska jag dra bort bågarna ur den gamla bh:n så jag kan använda den enbart på hemmaplan. kanske när man går ner i tvättstugan men det är maxsträckan på att användas utanför våran dörr.

Kommentarer
Postat av: Angelica - Mot min smala lycka genom Xtravaganza

delar ni inte på ekonomin? skönt med en ny bh! :)

2012-04-12 @ 14:03:20
URL: http://motminsmalalyckaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0