"Skitkul"

har även idag varit ute. så skönt att vara ute då solen värmer. svettas till och med i fleeceajckan, och då har jag bara en t-shirt under. mindra roligt för en granne vi har som oxå bor på markplan. I ringde och frågade om det lät i våra rör, vilket det inte gjorde. jag och edwin var påväg ut. och när vi kom ut såg jag en lastbil med "slangar" in till köket längst ner i deras port.

efter en stund ute kom grannen som bor där och sa att det var "skitkul". och jag frågade vad som hänt. och då var det så att om någon granne använde vatten så kom det upp i dennes kök. de hade spolat i rören i 30 min inget hände. och där rören är i källaren är det låst. så hon var på jakt att få tag i vice ordförande, som troligtvis då har nyckeln in dit.

så efter en timme till, typ. så spolade de i källaren. tror även i brunen på utsidan innan de bagav sig in i källaren. så hoppas grannen klarar sig utan vattenskador osv. man kan väl ändå säga att tur den var hemma, så märkte problemet. fast vem vet det kan ha uppstått igår och granen kom hem idag. men det tror jag ändå inte. skulle det vara mer bilar häromkring.

och så såg jag en "rolig" sak. någon/några som flyttar i våran trapp, eller i alla fall flyttar lite möbler. om man lägger tanken på hur mycket saker som flyttades, ett litet bord, en tavla, plastpåse och någon hutch-liknande-sak. så bilen var inte ens full. men sak samma. det var tre personer. två bar. och den tredje bar en ölburk vilket han drack ur och en plastpåse i andra handen. vilket han hade när han gick in genom porten oxå. så man kan undra om han bara var moralisktstöd eller vad som stod på... blev lite fundersam och skrattade åt saken i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Caroline Andersson - 18år & mamma till Elias

sv: Jag vet inte om vi vill ha en ny när en redan gått sönder, köper hellre en i tyg som i sådana fall inte gör lika ont om den skulle gå sönder och ramla ner på den, men förhoppningsvis har andra märken lite bättre kvalité på sakerna! :)

2012-05-04 @ 20:58:46
URL: http://caroliinea.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0