Besöket.

nere på vårdcentralen så var det edwins tur först. läkaren kollade öron, hals och lyssnade på både hjärta och lungor. öronen var bra. halsen var lite röd, ett prov skulle visa om det var något där. och ena lungan pep lite. så edwin fick lämna både halsprov och stick i fingret för att ta "snabb sänkan". och allt var bra. så vi fick en ny "hostmedicin" utskriven. den är utvidgande. så får se om den funkar. om det blir värre skulle vi återkomma.

och på mig kollade läkaren lite lätt. petade lite och sa att jag ska smörja in med mjukgörande och pilla. inte pilla så det blöder utan pilla. och om det inte försvann skulle jag återkomma så fick de skära bort det. suck. står på samma ställe och stampar.

så efter vårdcentralen så åkte vi först på banken och fixade. världens kö. sedan på apoteket med en rätt så lång kö. sedan så delade vi på en korv, då edwin fortfarande inte har någon matlust. knappt så att vätska gå ner i han. vi gick in på bokia och köpte en bok till edwin på bokrean. sedan for vi en snabbis på kappahl och köpte de dära byxorna jag ville ha till edwin. tur var det att jag köpte dem nu, var sista paret i den storleken jag köpte. sedan så var det en edwin som ville hem. och väl hemma fick han en supp alvedon då febern återstår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0