Dagen.

T var snäll med mig idag, eller det är hon väl jämnt, men fick sluta tidigare. var så lite barn. man visste inte vart man skulle placera sig. kändes som det alltid var mer vuxna än barn i rummet, typ.

M hämtade upp mig och vi for på systemet och handlade, skönt att få det gjort. sedan bytte vi bil. och var påväg till dagis. men kom inte så långt för den enorma kön på bergsgatan. och så kom det massvis med brandbilar farande och en polisbil med blåljus bakom oss. så vi tog en omväg hem. upp vid ica, och sedan via "sidsjön" hem. och när vi kom fram till edwins dagis, skulle då svänga där för åka på affären först. så är det så klart på 16 de brinner. bara blinkade massa blått överallt, och så lite rök. eller mycket, beror på hur man ser det.

polismanen stod och bevakade så ingen skulle åka in. men tänkte om han nu stod kvar när vi kom tillbaka så fick man väl säga till att man ska hämta på dagiset. det stör knappast deras arbete. ambulansen kom då oxå när vi stod i korsningen.

väl på ica var det massvis med folk. M pantade flaskor och jag började handla. hade lite bråttom. köpte nästan allt till imorgon. så blir en sväng imorgon och köper resten, mestadels grönsaker.

när vi kom till dagiset igen. så var det bara en brandbil och en polisbil kvar. även att det klev ur två stycken ur polisbilen så antar att något förhör av något slag hade skett. sak samma. jag klev ur och M åkte hem med alltihopa.

edwin blev överlycklig när jag kom slängde sig i min famn. när han väl såg mig ;) kramades en stund och gick sedan och klädda på oss. var iskallt påvägen hem. och väl hemma stod M och väntade på oss, ville heja på edwin innan jobbet kallade. vi kom hem. vilade en stund och gjorde sedan mat. gröt fick det bli idag.

nu ska jag ta och natta lillen och igen och själv gå och lägga mig. är trött.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0