Latmask?

idag klev latmasken in i kroppen. lite så där extra. så jag bokade om tvättstugan till imorgon :P känner att en dusch på detta och det blir mer tvätt. så lika bra att vänta en dag till och en dusch sker idag, antingen typ nu eller ikväll. vi får se.

sedan så har jag hunnit ringt några samtal. först till kommunen om att vill ändra edwins tid från 1 feb. men då var alla som fixar sådana ärenden upptagen idag. så får återkomma imorgon. en fröken på dagis sade att man kan göra det via internet, vilket man kan. men känner att jag vill prata. ska även fråga om min framtida inkomst kommer att räknas med till inkomstgrundande. och om det gör det så ska jag be dem skicka en sådan blankett om ändrad inkomst hem till oss.

sen så ringde jag arbetsförmedligen och kollade så lappen hamnade rätt i fredags. och det har den gjort. ett beslut togs igår. så nu väntar vi på brev. dock så tror jag att det är positivt. det trodde hon i luren oxå. så när det kommer med posten, vilken dag som helst, så ska jag ringa försäkringskassan och kolla vad jag får per dag. troligtivs det minsta. men måste veta om jag måste fylla i det dära papperet till dagis.

sen så är jag rätt säker på att papper från csn lär dyka upp snart oxå. och det ska oxå ringas till, och få en blankett om att få betala mindre. och måste även då veta min framtida inkomst.

mycket det hära blev med massa papper hit och dit. men snart så är allt fixat och då kommer det bli så skönt. vill ha allt fixat innan jag börja. är väl rätt logiskt.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Om du menar sjukpenninggrundande inkomst med inkomstgrundande så ändras inte den förrän du jobbat minst 6 månader.

2012-01-17 @ 11:05:13
URL: http://blendshes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0