Trött.

edwin vaknade vid tolvslaget. säkert av mig då jag kollade i fönstret i vardagsrummet och pratade i mobilen. så jag tog han och gick ut på balkongen. fick han tillfälle och svalka sig oxå. "fiiin" sa han de gånger han såg en raket.

sen efter tolv nån gång. då det mesta hade lagt sig ut i fyrverkeri-verksamheten. så satt vi i soffan. hostade han och ville spy igen men inget kom upp. magen var verkligen tom på lillpojken. och han vägrade dricka. så vi kollade tempen och i med ipren och hostmedicin. nässpray fick jag glöma.

in i vardagsrummet. såg min godispåse. så fick snällt ställa tillbaka den i skafferiet. gjorde en yoghurt-tallrik. med typ 2-3 matskedar i. var inte ens upp till hälften vad han bruka äta. men först så vägrade han. stod och höll i sig i bordet och hostade. till slut så kom det massa slem. och troligtvis ipren och eller hostmedicinen. och när de kom upp kunde han äta sin yoghurt. han stod och höll i sig i bordet medan jag matade. han ville inte äta själv och blev ledsen när jag lade ner skeden. det gick även ner några droppar vätska.


ville ha på sig t-shirten som låg på bordet. jaa, den var ren. så han fick väl på sig den. och sedan kunde han somna. men jag skulle sitta brevid hans sida och spela. så nu sover han sedan 30-60 min tillbaka. jag väntade mig att han skulle hosta upp yoghurten. men än så länge ser det inte ut som det. och skönt är väl det. så nu vet jag att han har något i magen.

får väl se om han vaknar något mer i natt. och om han är hungrig får han lite mer yoghurt. vill inte ge han välling då jag vet att det vänder så otroligt lätt i hans mage, oavsett om han är sjuk eller ej.

hann även flytta på han innan han somnade igen. så nu ligger han i soffan sådant att jag oxå får plats och sova i den. ska strax hämta min kudde. och bädda till. sedan så tror jag att jag snor med mig vårt dubbeltäcke. jag måste väl få ha någon lyx då man ligger på soffan och sover istället för sängen ;)

funderade om det är influensan edwin åkt på. men vet inte. om det är samma symptom imorgon får jag ringa in till sjukhusrådgivningen igen. för det funkar knappt om det håller på så här. dock vet jag inte vad de skulle kunna hitta på. mer än allt jag redan gör.

nu sova. men bara för jag kommer ska sova så lär det hostas och allt kommer upp. eller så vaknar han. just nu är det katterna som är vaken och rejsar runt. så det är väl det som kommer hålla en vaken. men förhoppningsvis så väcker de i alla fall inte edwin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0