Jobbat.

imorse fick jag ett sms fem min innan min väckarklocka ringde. och det visade sig gälla jobb. dock skulle jag börja 45 min senare. ringde M och kollade, och han erbjöd sig att skjutsa mig. så upp med edwin ur hans säng. fixa frukost åt han och åt mig. dock så åt jag min frukost på stående fot, eller snarare springade fot. packade hans väska, ta från kläder åt han, fixa kläder åt mig, packa en "väska" åt mig, och så fixa lunch till mig. blev två limpmackor med skinka och en banan.

på med kläder på oss alla. M kom hem och hjälpte mig så jag fick fram en halsduk och mina tumvantar. ytterkläder på. och sen iväg på dagis. lämnade liten och sedan iväg med mamman på "dagis". kanske blev tjugo min sen. så helt överkomligt. skulle ha tagit mycket längre tid om jag hade gått eller tagit bussen.

dagen har gått bra. fått läst massa papper och det ena och det andra. och jag tycker faktiskt att detta är kul. trots kaoset som var idag enligt ordinarie personal. men var ändå som jag hade väntat mig. alla barnnamn snurrar i huvudet. har jag lärt mig dem, eller inte? kommer på prov imorgon då jag ska dit igen. och då troligtvis lär några av barnen ha andra kläder. spännande ;)

så när vi kom hem så fick vi åka på edwins dagis och säga att han lämnas tidigare imorgon då jag inte hade nummret till den avdelningen de var på just då. det ska jag fixa imorgon, tänkte jag. sen hem och fixa mat. och när den var uppäten var det dax att säga god natt till edwin. (som ännu inte somnat efter en timme och lite till).

jag själv har även klätt gardiner i fönstrena. och bytt alla fönsterlampor. (edwins rum gjorde jag medan maten stod på spisen och gjorde sig klar) så nu är det bara tomtarna som står på bordet som ska ner i en kartong men det får vara morgondagens sak att göra. orkar inte mer ikväll.

så nu blir det en dusch. packa till väskan som ska med imorgon. och koppla av. och lägge mig tidigt för att sova.

Kommentarer
Postat av: Carolina

Sv: Vad skönt att de kom fram ordentligt och roligt att du blev nöjd! Visa gärna upp dem så vi andra kan få sukta och bli lite avis. ;-) Kul också att du hänger kvar i bloggen, det gör mig glad! Kram Carolina

2012-01-24 @ 22:00:51
URL: http://carolina1979.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0