Skrik.

vilket skrik lillen kan göra.

tyckte det blev lite för tyst i köket. gick in och kollade då låg edwin på golvet och sov. lyfte in han i soffan. och senare började jag min packning. men hann inte riktigt klart då edwin vaknade och skrek. en timme skrek han oavbrutet.

säkert jätte ont i munen. försökte muta med välling och glass. gick till och med hämtade en glass som jag själv fick äta upp då han inte ville ha. inget gick ner i hans lilla mun inte ens alvedon. då fick jag nog och lade han på soffan igen. då han äntligen började ge med sig i sitt grin. och så fick han en supp alvedon istället.

och nu lade jag han i sin säng mot hans vilja. men mycket piggare blev han utav alvedon-suppen. han fick i sig en vällingflaska till och med. tycker jag var rätt bra jobbat. måste medla vidare att de måste vara noga med alvedon och ipren för honom, just för att han har ont. annars finns det inte en möjlighet att han kommer stoppa något i sin mun.

varför han fick gå och sova är dels för klockan börja bli mycket. och sedan så vill jag kunna duscha i lugn och ro. måla mina naglar osv, jag vet egoist. men samtidigt vet jag att denna natt kommer bli som denna som var, alltså mycket kliva upp och stopp om. så edwin behöver sova det han får möjlighet till. även mot sin vilja. mot sin vilja är väl att ta i. han gnällde då han kom ner i sin säng men när jag gick ut därifrån så blev han tyst och ligger nu och pratar med sig själv. så somna kommer han väl att göra någon gång i tiden. men ska ändå hoppa in i duschen nu. kanske ta en till macka då jag kom på att jag inte ätit någon middag än. ooopss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0