Lite information bakåt i tiden.

Edwin hade sedan en tid druckit mycket vatten. VIlket han hade gjort i förskolan länge men mest i samband vid måltid. Men nu hemma också. Blöjan började bli full på morgonen och hände att jag fick bädda om i sängen på morgonen då den var blöt. 
 
Att han drack mycket på förskolan kunde hänga ihop med att det är roligt att dricka ur kåsan de har. Har en egen kåsa som deras namn är på, och en bild på dem.
 
Frågade på förskolan om han hade börjat dricka mycket där. Och den nya på denna avdelningen tyckte det men då hade hon bara jobbat med han en kort tid. Den vanliga kom in i diskussionen och sade att det var som vanligt. Och någon dag senare kom vi in på ämnet igen och då hade det börjat störa. Han sprang in för att dricka vatten osv. Inte på samma sätt som innan. 
 
Farmor (Edwins) tyckte vi kunde ta ett stick hos dem då de har uttrustning, Men jag ville inte då man aldrig vet hur han skulle reagera. Tänk om han skulle tro "illa" om den som stack. Att han inte vill åka till farmor igen för de bara sticks där, osv. Så jag ville helt enkelt inne. Och så ville man inte acceptera att något kunde vara fel. Allt var som vanligt, bara att han var törstig. Men han rörde sig ju mycket? och så klart kissade han mycket då han drack mycket, det var väl logiskt.
 
Lite halv grinig, men han var ju trött och trotsig. Började gnälla direkt då jag kom på förskolan för att hämta men det var väl vanligt med barn. De vill inte hem. Jag höll på att kollapsa många gånger utav allt dåligt humör och tänkte det var något fel. Han kanske höll på att bli sjuk i sisådär en-två veckor. Men jag återhämtade mig då han var på förskolan och när han sov. Då glömde jag allt gnäll och mindes bara den underbara lilla gossen jag had
 
Tänkte som så att ett stick i fingret på vårdcentralen (eller hälsocentralen som det heter) går fort. Så den 30:e oktober ringde jag för att prata med dem. Efter tredje gången det blivit blött i sängen på korttid. Och bytte blöja på honom då jag gick och lade mig vid elva tiden och då var den också full, och det hade jag gjort sedan en vecka tillbaka. Men han drack mycket och det skulle ute någon gång. Jag tog bort hans vattenflaska vid sängen en tid då det var en vana att dricka vatten. Så mycket gnäll och gnissel på grund av flaskan inte stod där den skulle stå. Testade detta i nästintill en vecka innan.
 
Fick en halv konstig kvinna i luren. Som tyckte det lät konstigt. Räknade upp de andra symptomen men jag svarade nej på de alla. Och i släkten hade vi väl det inte? mer än diabetes typ 2. (Kom på senare under sjukhusvistelsen att jag har en kusin med typ 1 som fick det som 5 åring)
 
Lite tveksamt fick vi en tid. Dagen efter men då kunde inte jag då jag skulle ha möte på Edwins förskola. Så det blev den 31:e oktober klockan 11:15. Vilket passade halv bra då Edwin skulle på sjukhuset på morgonen. Jag tänkte som så att han skulle tillbaka till förskolan men han fick bli ledig då vi skulle bli klara mitt i lunchen.
 
Edwin förskolekort ht 2013
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0