Dag 120.

Veckans tema är Jobb. 
 
120. Jobbar du för att leva, eller lever du för att jobba?
 
Jag jobbar så jag kan leva. Göra roliga saker tillsammans med familjen. Och spara till sådana saker som kostar lite mer, såsom semster eller just den saken som jag velat ha så länge, etc. Nu är jag rätt bra på att spara, eller ibland i alla fall. Då det är jag som köper saker åt Edwin, så kan man väl kanske se vissa saker som slösa men han måste ha kläder, skor, jacka, osv. Och om någon leksak slinker med ibland gör väl inget? Dock var det rätt längesedan då hans rum är i kaos (igen) så inge mer inköp utav mig. Kanske något som man sparar till födelsedag eller jul. Dock har jag tänkt att han ska få välja en sak för han slutat med nappen och en sak för han slutat med blöjan på heltid. Men frågan är när det ska göras.
 
Så på frågan är jag en som jobbar för att leva. Fast då men är inne i ett "jobbruch" så känns det mer som att man lever för att jobba. För jag kan inte tacka nej. Men samtidigt ger det kluring som man kan leva för sedan då det är lugnt igen. 
 
 Bild lånad från http://www.brobygrafiska.se/?page_id=2483

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0