Beslut.

Fick beslut idag. Vilket gjorde mig glad. Fast skulle väl tycka att man kan få för merkostnader. Men nej. Men jag tar min halva och är glad. Men det jag inte förstår att man ska betala skatt på ett bidrag. Det går inte ihop i mina öron. men men. Skulle säkert kunna kämpa för merkostnaderbiten. Fast samtidigt vet jag att man inte får igenom det. Men det känns inte rätt att jag ger med mig utan en kamp. Men kanske finns mer energi till nästa gång det ska sökas. Eller hur det fungerar. De skulle kontakta mig om två år i alla fall. Hoppas i pappersformat så man kan skriva. För om man pratar på telefon så glömer man så mycket som man vill ha fram. Men som sagt, jag är nöjd.
 
Så snart är jag riktigt "rik", eller hur man säger ;) Kommer få retroaktivt från november 2013, så första utbetalningen är nov 2013 - feb 2014. Och så pengarna för "vård hemma" som är kvar på kontot. Skoj. Men det ska sparas. Och eftersom jag inte har någon inkomst just nu kommer det väl till pass till diverse räkningar, en som jag egentligen kan strunta i men likabra att betala bort allt. Fast jag vet att jag har rätt till att inte betala något, men känner att det är likabra. Orka inte skicka in massa papper. 
 
Sen ska det väl sparas till sommaren så vi kan hitta på något skoj i sommar. Och så ska det handlas fleecefodrat galoon-ställ till Edwin och en vindfleece från PoP till samma "unge". Sen kanske en ny sommarjacka till honom. Vet inte hur det gamla sitter, liksom om jag kommer över någon ny vinterjacka till nästa vinter till honom. Men där är jag väldigt begränsad. Didriksson-vinterjacka. Men om man kommer över någon på någon rea så ska jag köpa annars väntar jag. Liksom ingen panik.
 
Bild lånad från http://www.fotoakuten.se/gratisbilder_foto-2481.html
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0