Dag 33.

Temat denna vecka är Sociala medier.
 
033. 5 slags statusuppdateringar / inlägg du stör dig på på sociala medier
 
Det kan vara att man säger A men inte B. Jag som är så nyfiken ;) men samtidigt är det väl så att de som skriver så vill ha kommentarer. 
 
Liksom kryptiska saker gillar jag inte. Men samtidigt är jag rätt så bra på att lösa dem. Kankse inte kommenterar men har mina aningar. Sen är det väl inte alla som man har "rätt" att veta. Sedan så får man reda på inom sin tid. Så direkt inget jag lägger energi på. 
 
Sedan kan jag "störa" mig på att om någon skriver en statusuppdatering och så kommenterar man och så blir det världens upplopp. Tycker man kan ta både positivt och negativt i en viss bemärkelse. Det får man räkna med. Nu mer kommenterar jag inte, jag är tyst. Kan diskutera för mig själv men inge mer. 
 
Sedan kan jag störa mig på att man skriver en sak en dag och en annan dag så är det helt tvärtom. För att förenkla det extremt mycket "att idag älskar jag rött" och nästa dag "älskar jag grönt". Det med färger kan ju ändras men ni förstår principen.
 
Att man säger emot sig själv går in i lite den ovanför. Till exempel så kan det skrivas idag att jag äter inga tabletter och tänker aldrig göra och nästa dag står det att man äter nästintill alla. Antingen är det vitt eller svart, inge grått. 
 
Och att överdriva kan jag då också störa mig på en viss del. 
 
Men alla är så olika. Så visst jag läser, tänker, diskutera med mig själv, och lägger bort det. Enkelt och gott. Försöker då inte lägga någon energi på det, så gott det går. Men så klart det har hänt men skakat av mig. Sedan kan text misstolkas och det kan uppstå massa diskutioner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0