Dag 39.

Tema är Hemma.
 
039. Hiss & Diss - Ditt hem
 
En hiss är planlösningen. Gillar planlösningen på denna lägenhet. Dock så skulle jag vilja ha balkongen till köket istället för vårat sovrum.
 
En till hiss är att vi bor längst ner. Så skönt att slippa ta hissen eller trappen. Tänkte då först då vi flytta in, vad jobbigt. Men nu känner jag att bo på någon våning inte är något för oss. Så klart kan jag höra porten än då det är tyst här hemma. Och de dära klackskorna vid sex på morgon. Men vad gör det. Alla fördelar väger över. Insyn är det väl en del, men i köket har jag persienen nerdragen men vinklad så man ser bra. På Edwins rum är tanken att jag ska vinkla upp på dagarna men nu när det är vinter ser man rakt in då folk går in. Har pärlat pärlplattor som jag sätta fast med självhäftande tejp i Edwins fönster. Tror det kommer bli bra. Och vårat rum är rullgardinerna nerdragna på balkongen, så ingen ser.
 
En diss som är "lätt" ordnat är att det är strukturerat kaos, dvs vissa rum har sina ställen där det behövs sorteras osv. Men just nu känner jag att tiden inte finns, då orken fort är slut efter en dag på förskolan och på helgen vill man göra annat. Men så småningom så blir det fint, men frågan om när?
 
En diss är att det är för trångt. Skulle lätt kunna fylla ett rum till, eller kanske två. 
 
En till diss är att toaletten är plutteliten. Och med de grejer vi har där blir det ännu mindre ;)
 
Så en bra lägenhet vi bor i.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0