Dag 56.

Temat är Städning
 
056. Bryr du dig om hur städat andra har det i sina hem när du besöker dem?
 
Alla får ha så stökigt som de vill. Bryr mig inte på det sättet. Och beroende på hur väl man känner människorna desto mindre bryr jag mig. 
 
Om man är hos någon ny bekant och måste in på toan och toan inte är i det renaste laget kan jag rysa lite. Men vem gör inte det på en offentlig toalett? på en sådan vänder jag i dörren. Och Edwin är ännu värre än vad jag är. Bruka inte använda toan offentligt eller oftast inte hos någon annan, beroende på hur länge man är borta, men jag har "förmågan" att inte bli kissnödig. Jag vet att barn tar efter, men han har då inte tagit efter mig då jag inte visar några som helst problem. Det som rör sig i min skalle är lite svårt att tolka från utsidan.
 
Summa av kardemuma. Jag bryr mig inte hur det ser ut hos andra. Jag vet själv hur det kan se ut här hemma då ingen ska komma på besök. För om besök nalkas kommer mirakelmaskinen fram och tar bort allt grus som blir.
 
Men sen kan jag snarare tycka de som tycker hur vi har det hemma. Ingen som har något att göra med hur det ser ut hemma hos oss. Vi prioterar annat ibland. Vi tar ändå vårat motför vissa andra, speciellt om vi vet att någon ska komma på besök. med hjälp av dammsugaren. Som rutinen att dammsuga kommit ur fas, igen. Men nu gjordes det i helgen i alla fall ;) Så nu får vi se till att det görs till helgen igen.
 
Bild lånad från http://www.bonnierforlagen.se/Katalog/bonniercarlsen/Host-2011/Vem-stadar-inte/
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0