Dag 57.

Veckans tema är Städning.
 
057. Vem är det som städar hemma hos dig?
 
Måste jag svara på den frågan ;)
 
Frågar Edwin så säger han "Pappa dammsugar". 
 
Och mycket riktigt han dammsugar. Men jag gör mycket annat. Såsom dammar och torkar överallt, bortsett från vardagsrummet som är hans lilla juvel ;) Men köket, och bara det tar tid. Toan har jag också första tjing på. Liksom sovrummen och hallen. 
 
Diskmaskien sköter vi väl 50/50. Men jag har fått det i rutin att plocka i eftersom och ha det fint på bänken. Så plocka ur är nödvändigt för att få i igen. Och egentligen går det rätt så fort ;)
 
Men det är väl klart att jag dammsuger också. Men jag har så svårt att dammsuga om någon är hemma och kollar på mig. Om jag är själv eller jag och Edwin går det bra. Men inte annars. Blir stressad och väldigt arbetselak :P
 
Men tycker vi delar upp det rätt bra ändå, och det funka. Det är väl huvudsaken.
 
Bild lånad från http://se.freepik.com/vektor-fritt/tecknad-ren-disk-vektor_587514.htm
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0