Halsont.

Hade ont i halsen här en vecka. 4-5 veckor sedan. veckan efter det kom hesheten. Inte täpt bara i halsen, som vanligt. Blev inte rikitgt bra. Och förra veckan fick Edwin hosta. Och i helgen smittade han oss andra i familjen så vi blev sper förkyld. Men tack och lov så gick det över. Vattenkranen från näsan försvann sådär lagomt på söndagen. Sedan kom hostan för mig. Måndagmorgon hostade jag så jag spydde upp den dära hostmedicinen, inge trevligt. Men sedan blev det ändå bättre. 
 
Klarat mig utan hostmedicin. Men ack så kontsig jag känner mig. Känner mig super täpt i halsen. Hostar en aning, men inte lika mycket och som sgat klarar mig utan den dära hostmedicinen. Idag tvingade jag i mig 1 dl fil och flingor till frukost. Motför sedan i lördags enbart ätit middag och två glas vätska, per dag. Bortsett från igår då vi var på kalas, men det var mitt enda mål på hela dagen. Men kände att jag måste väl få i mig energi. Troligtvis tog jag ut mig igår, för så trött jag var kan säga att jag "vaknade" riktigt föräns ett idag. Hade så klart klivit upp och gett Edwin både frukost och lunch och han kom in till mig, och så. Men jag kommer direkt inte ihåg så mycker mer från morgonen än när jag gjorde frukost och lunch och någon gång sådär på morgon. Hemskt egentligen. Men ögonen gick inte att öppna, de var så trötta. 
 
Efter det kände jag mig en aning piggare. Somnade inte. Förrän M kom hem. Jag och Edwin lekte i sängen innan, med ett par gubbar. Huvudvärken kom som ett slag i skallen så när M kom hem passade jag på att vila mina ögon medan maten gjordes på spisen. Det blev väl bättre men kände img fortfarande seg. 
 
Så jag säger då det, vilket förkyldning vi åkte på. Min hals hann aldrig bli bra sedan förra gången halsontet var här, så kan bero på att det drabbar mig längre än de andra. Och jag har ingen aning om hur jag ska bli av med det. Inte för jag har ont. Men när jag pratar låter jag täppt, och jag är täppt. Men längre ner mot halsen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0