Kommunen.

Mamma ringde förrut. Då hade hon ringt kommun och pratat med högsta hönset. Och han tyckte att såhär ska det inte gå till. Mamma berättade allt, och att de enda som var intresserad var Edwins pedagog och kockerskan. Men grejen kan kokerskan vara mer intresserad, men då är Edwins pedagog där och hjälper om det blir tokig. 
 
Mamma angav namn, då hans fru har varit chef på förskolan. Han skulle ringa runt, bland annat till sin fru och till andra förskolor som har diabetesbarn. Tack för jag själv slapp göra det. Om mamma inte hade hört något om en vecka skulle hon ringa upp. 
 
Mamma hade sagt att han har rätt till resurs. På det svarade han nej. dvs inte resurs en person utan till resurs utav att någon gör detta som har med diabetesen att göra. Så helt klart en tolkningsfråga. Sjukhuset tolkar det som en person, men inte kommunen. suck.
 
Hon berättade också bland annat att jag är där. Men eftersom jag inte har någon inkomst får jag inga pengar. Att chefen tycker att han bara ska få gå 15 timmar, osv. Han hade sagt som jag skrev innan, såhär ska det inte gå till.
 
Så man kan säga att det brinner i knutarna. haha. Få se om jag blir haffad idag eller någon utav de närmaste dagarna utav chefen. Känner mig nog lite små nervös, speciellt för Edwins pedagog inte är där utan hemma sjuk eller något. 
 
Och om hon haffar mig och babblar på. Så om läget ges, så berättar jag om nedstående sak, den konflikträdda. För det kan jag väl ändå begära, att jag inte lämnar Edwin i hennes händer. Om det tycks att alla ska gå på kurs igen, då ska jag säga att hon inte ska gå, etc. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0