Dag 20.

Denna veckas tema är Djur.
 
020. Har du klappat ett vilt djur?
 
Jag har klappat en vildkatt som barn, fast det kanske inte räknas. Katten var inte så snäll mot mig, jag skulle nämligen lyfta upp den då den var på vår tomt och våran katt var på andra sidan staketet på förskolanssida. Så jag skulle lyfta bort denna vildkatt, som så klart rev mig. Vi fick åka till vårdcentralen och jag fick fylla på stellkramp-sprutan. Sedan minns jag inte om jag fick penicillin också.
 
När jag och M var i Göteborg innan Edwin föddes så var vi på Universeum och där fanns det öppet akvarium med rockor. Och de fick man klappa. Det tyckte jag var lite läskigt. Men otroligt roligt. Den viftade på "svansen". Inte för jag tror den gjorde det på det sättet jag tyckte utan säkert mer en reflex för någon tog på den. Det var lite häftigt i alla fall.
 
 
 
Hittar inte bilden jag ska ha här. Men den kommer ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0