Dag 22.

Tema denna vecka är Djur.
 
022. Finns det något djur du kan ha ihjäl utan att må dåligt efteråt?
 
Insekter, om det får räknas till djur. Speciellt spindlar. Jag ryser när jag tänker på en. När vi var på skansen akvariumet i sommras skyndade jag mig förbi alla otäckingar. Och mamma skulle så klart klappa de man fick klappa så jag ställde mig en bit ifrån och en "pinne" fick skymma sikten för spindeln. Då gick det bra. Men rös länge in till benmärgen utav synen. Mamma tyckte jag var "fjantig", kan väl jag tycka såhär i efterhand. Men jag tål dem inte. uscha. 
 
En gång då jag gick i högstadiet var det en spindel i vardagsrummet. En stor en. Jag gick ut därifrån och stängde dörren. Och gick inte in dit igen förrän pappa kom hem. Som är minst lika rädd innerst inne. 
 
Bild lånad.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0