Dag 25.

Temat är Djur.
 
025. Hiss & Diss - Husdjur
 
Den största hissen utav dem alla är sällskap. 
 
Ger värme då det är kallt, i alla fall de djur såsom hund och katt. 
 
De har egna personligheter vilket gör det extra roligt att äga. Mina två katter kan jag utan och innan. Arwen är super rädd för dammsugaren (fast det är rätt vanligt vad gäller katter). Vi bruka kalla henne Sparwen då hon är rädd för det mesta. Och om det kommer folk är hon den katt man ser då folket lämnat hemmet, blivit en aning bättre och kan sova på vår säng så länge ingen går in till vårat sovrum. Hon älskar köttbullar så om vi äter köttbullar en dag så öppnar hon sopskåpet och välter sopkorgen för att äta upp resterna. Hon kan apportera, om hon själv vill. Om man inte klappar henne så "pikkar" hon på en med tassen. Försiktigt men man känner ändå klorna men det gör inte ont. Och nu har hon börjat med det då hon vill leka, dvs man ska kasta bort pappersbiten så hon kan hämta den igen. Och Isolde är den katt som jag haft kortast tid men ändå länge. Hon är en liten matpolis (precis som Ice, hon tog hans roll). Älskar leverpastej. Behöver bara ta den ur kylskåpet så kommer hon springandes. Kyckligen går också an (precis som Ice). Hon är den som är lite mer social och kan komma och gosa om vi har gäster. Då hon gosar vill hon gärna stå på huvudet, och kan ligga i alla möjliga ställningar bara hon får gosa.
 
Den största dissen är att de en gång kommer att kollavippa. Har två katter som dött på senare år. Morrisen hade jag haft över halv mitt liv. Hon blev 13 år. Det var jobbigt och tänker på henne fortfarande. Likaså Ice som dog i maj 2013. Han blev 11 år, men jag har inte ägt han hela tiden utan de senare 8-9 åren. Edwin pratar fortfarande om Ice. Att han ska hjälpa han. Hämta hem han från himmlen att han inte kommer vara sjuk då. Att vi ska åka flygplan och hämta hem honom.
 
En till diss kan vara att de kan förstöra. Såsom katter kan riva på möblerna, akvarium med vatten kan läcka. Inte för jag varit med om det. Pälsdjuren släpper även massa hår (päls).
 
Isolde
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0