Dag 27.

Denna vecka "behandlar" ämnet Sociala medier.
 
027. Är du noga med vad för slags bilder och information du delar med dig av (och inte) på sociala medier?
 
Från början då jag gick med i Facebook sade jag till mig sjäv att inte lägga upp några bilder då man inte äger de bilderna själva. Det höll jag. Det enda jag lade upp var bild på mig, och när första förskolekorten kom så lades de också upp.
 
När jag skaffade instagram så var jag väldig flitig där att lägga upp bilder. Och efter en stinds ägande köpte facebook upp instagram och det innebär samma som på facebook, att bilderna inte ägs av mig. Och jag tyckte då att då kan jag likagärna lägga upp på facebook om jag då lägger upp på instagram. Så ofta om jag lägger upp en bild på instagram så hamnar den på facebook också. Finns en så smart väg. 
 
Och jag knäpper då inte kort på någon annan mer än Edwin, men ofta på saker och ting. Det som görs då. 
 
Vad gäller information försöker jag vara öppen. Men hemligstämplat förblir hemlighetsstämplat. Ibland när jag har tråkigt eller på skrivhumör kommer det fram mer statusar och ditten och datten. Men oftast då jag uppdaterar på facebook är det om jag underar något, informerar (och då information i det slaget att ex den 20:e mars är det Gladiatorerna på tv´n), osv. 
 
Många gånger kan jag skriva något men suddar ut innan jag publicera. För då har jag tänkt något i den stilen med, "Varför är det nödvändigt att skriva det hära?". Sen om jag glömmer att tänka så kan allt möjigt komma ut. Men oftast så skrivs det inte. Kan skrivas mycket Edwin gör och säger. Men inge mer med det. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0