Förskolan.

Fick höra i veckan att de hade ev tänkt göra en omfördelningen utav personalen då det finns en personal som själv är en diabetesmamma, dock har hennes barn pump men haft penna innan. Har själv pratat med henne då hon kommit och hälsat på mig och vi har pratat om just diabetes. Fick träffa barnet på juldansen då barnet hade prao just den dagen. Jag frågade lite om pumpen och så visade de den. 
 
Sak samma. Det var "E´s" pedagog som sade det och inte chefen. Men de hade i alla fall tänkt i de banorna. Men då kommer jag och säger om båda är sjuka då? för båda har ändå barn, osv. Det skulle lösas, det också. Berättade vidare att de gjort detta för att chefen ska få tänka till. Kan inte ta förgivet att det ska lösas sig. Det är ändå en chefsfråga.
 
Hade pratat med Edwin ute. Jag sitter inne i vanlig ordning när barnen är ute, tänker inte frysa i onödan. En sak om jag jobbar, då klär jag på mig. Men nu har jag ändå ett val och då väljer jag att vara inne när barnen är ute. Läser bibeln, dvs Hanås-boken, och får massa bra info. Läser huvudrubrikerna och det jag tycker är intressant just då läser jag vidare på. Lär mig massa nytt. Fast man vet det mesta men med andra ord och lite mer komplicerat med celler och vad som verkligen händer i kroppen står i denna bok. Väldigt bra. 
 
Sak samma. De pratade som sagt med Edwin ute. Han sade att "Mamma är med, Mamma är alltid med" Och super glad. De hade svarat med att snart ska mamma börja jobba och då ska du vara här själv. Vi ska bara bestämma vem som ska sticka dig. Då hade Edwin kontrat med "Det ska ju du" och så hade an börjat skratta. Att det var som att hon lurades. Tycker det var så sött gjort. 
 
Kom in igen och sade vad han hade sagt och sade sedan "Jag kommer nog inte från det" med ett leende på läpparna. I Edwins värld är allt självklart. Men han ska inte veta om problemet heller. Nog med att det angår honom, men han skulle nog inte förstå. 
 
Så vi hoppas att det löser sig snart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0