KABOOM.

Jag tror jag skrattar ihjäl mig. Skulle flytta motionscykeln (som ingen använder) närmare min byrå som vanligt. Så man kan se tv från min sida sängen. Borstar tänderna också som vanligt. Går alltid runt i lägenheten och gör massa saker då jag borstar tänderna. Kan inte stå inne på toan och borsta, sjukt tråkigt. 
 
Och då händer det. Det låter KABOOM. Katterna far iväg från sängen bakom mig i världens fart jag hör hur de slirar på golvet i vardagsrummet. Jag står där då med tandborsten i munen och känner skrattet kommer. Skyndar in på toan för att spotta. Och börjar verkligen gapskratta. M kommer han också och undrar om jag river hela lägenheten. Då bryter jag ihop i skratt. Skrattar så jag grinar och får kramp i magen. Han skrattar också. 
 
Bokhyllan rasade ihop. Var hyllan i mitten eller den ovanför som brakade ner först sedan följde alllt med inklusive den översta. Så alla hyllplan inklusive böcker på golvet framför. De kom inte så långt med tanke på att motionscykeln stod ivägen. Tur var väl det. 
 
Mit i allt kaos hittade jag M´s pass som varit på vilovägar. Inte för det varit borta och så. Visste att jag lagt det på något bra ställe, så borta var det inte. Men det låg där på golvet överst. Kanske var någon mening med att den rasade i alla fall. 
 
Nu ska bara alla böcker in i kartonger då det är skolböcker och väger typ 3 kg vardera. Mina ungdomsböcker ska vara kvar då jag ska läsa de en gång innan de packas undan. Så jag hoppas de klarade sig då de stod typ längst ner. Det återstår att se.
 
Den rasade bokhyllan i mörkret.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0