Dag 71.

Temat är Resor
 
071. Berätta om ett resemisstag
 
Eftersom jag då inite rest så mycket i mina dar kan jag inte påstå att jag har något misstag. Vårat hotell i Bulgarien var väl inte det bästa, men var ändå så pass "ung" så det var inte jag som fixade. Hade ingen koll alls på hur det såg ut etc. 
 
I mina vuxna dagar har jag åkt till Mariehamn, typ. Några gånger till Stockholm och dess närhet och en gång i Göteborg, och en gång till Ullared. Och jag kan inte påstå att jag ångrar något. En gång i Stockholm kan man ångra att man blev tokförkyld, dagen efter julafton, men inget som vi kunde påverka på det sättet.
 
En resa med Cinderella, på den tiden innan Edwin åkte med, så kan jag väl påstå att det inte var så super roligt, stund tals. Och sedan dess är det ingen hit att åka med sådana som inte är likasinnade. Jag hade roligt, men som sagt stundtals tänkte jag att "vad gör jag här?". Ogillar att det ska sovas på morgonen/förmiddagen/eftermiddagen och jag kan inte sova längre, jag kan ju kliva upp själv och så vidare. Men att äta frukost själv är däremot ingen hit. Det är där som spärren sitter. Sak samma. Kan inte påstå att det är ett resemisstag.
 
Kan kanske vara ett misstag under Ullared-trippen. Men ett roligt sådant, såhär i efterhand. Och nog inget jag kunde påverka på det sättet. Så ingen, ta ine illa upp. Det var som sagt roligt, såhär i efterhand :) och kan väl inte påstå att det är ett misstag så man ångrar resan, snarare hettar upp den. Skulle nog kunna vara med om samma sak igen. haha. Vi var ca två mil från infarten mot Strängnäs etc. Bilen börjar rycka och dö. Saktade ner och det blev bättre, en stund.. Sen dog den helt. Sådär stod vi efter vägkanten. Den andra bilen åkte till nämaste mack, som sagt 2 mil bort vilket vi inte visste då. Köpte en bogserlina medan vi funderade på vad det var för fel. Kollade olja, inte direkt så mycket, men ju mer kall bilen blev desto mer olja. Så det var inte det. Någon teori om startmotor då den bara dog vid försök av start, försöka lokalisera, utesluta, tänka nästa steg, lånebil, etc. Hade en lite bäbis i bilen också och alla bilar som dundrade förbi kändes inte så lockande. Men jag satt kvar i bilen. Gick inte direkt ut som de andra. Någon blev kissis och så klart dog bilen på det mest glesa ställen vad gäller träd och buskar, men det hittades något ställe i alla fall. Barnet blev hungrigt så matande i bagaget. Jag reagerade på att skratta, och äta min matsäck. Vi bytte bil, alla utom en som fick sitta kvar att bli bogserad, vi andra satt i bilen som bogserade. Tanken slogs hos bilägaren att tanka liite grana för att se om det blir någon skillnad. Men det lyste ändå två streck när bilen dog. Under bogsering tändes tanklampan, så det testades. Så klart startar bilen och den tankas fullt men denna gång med bensin. Tydligen hann inte mätaren med när det var etanol i tanken. Det är en alkohol så det dunstar otroligt mycket vid hög belastning. Så vi tankade bensin resten av resan och litade inte på mätaren. Som sagt i efterhand var det roligt, och kan inte påstå att det är ett misstag eftersom vi skrattar åt det och absolut inget jag ångrar resan för.
 
Bild lånad från www.axforlag.se
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0