Dag 78.

Veckans tema är Teknik.
 
078. Vad tycker du om att barn så unga som 5 år har egna smartphones / surfplattor?
 
Telefon så tidigt kan jag tyckte lite onödigt. Men jag själv kommer nog ge Edwin en telefon i tidig ålder. Då han börjar skolan, skulle jag tro. Och det är ENBART för hans diabetes typ 1. Så han kan ringa mig om det händer något eller behöver råd med värdena som pendlar som en berg-och-dalbana. Nog med att han har fröknar som ska hjälpa men skulle tro att det inte kommer gå så lätt och kommer få kämpa även där, när den tiden är inne. Förhoppningsvis kommer han kunna injecera sig själv, men inte säket.
 
Just nu har Edwin en "egen" Ipod Touch. dvs en musikspelare men ser exakt ut som Iphone enda skillnaden är att man inte kan ringa på den, och inget sim-kort sitter i. Och det blev "hans" på den vägen att hans pappa köpte den för att kunna lyssna på musik i bilen då den dåvarande mobilen inte var den bästa. Men den blev mestadels på hemmaplan då jag laddade ner någon "barnapp" på den. Det köptes en ny mobil och Ipoden blev Edwins. Och massa nya barnappar tillkom. Satt till och med in pengar, köpte ett sånt refil, på den så kunde ladda ner fullversionen utav Pippi, etc. 
 
Edwin spelar på den periodvis. Bruka ha med den då vi ska på besök någonstans där han är "ensam", eller om han kommer behöva sitta stil en längre period. Perfekt på resor. Så egentligen kan jag inte riktigt uttrycka mig i denna fråga då Edwin får spela och har en "egen" Ipod Touch. 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0