Dag 79.

Temat är Teknik.
 
079. Om 50 år, vad för tekniska prylar tror du finns då?
 
Allt och lite till. Det kommer nya prylar ständigt, och de som redan existerar utvecklas till det bättre (eller sämre). Så inte kommer vi bli utan teknikprylar, bara mer saker som vi blir beroende av. 
 
Jag bruka sitta och kolla på Farmen på tv4. Och tänk vad "enkelt" allt var ändå på den tiden. För hand görs princip allt. Mala mjöl, mjölka djuren, osv. Inte för jag skulle klara av att leva så ;) Jag är beroende av enkelheten vi har i våran värld med teknikprylar. Om det bli utomlands i sommar, kommer jag känna mig naken utan mobilen i en vecka. För den tänker jag inte ha på, om jag ändå inte ska använda den. Och tänker inte använda den utomlands heller. Då ska vi njuta av att bara vara och förhoppningsvis sol och bad. 
 
 Bild lånad från www.tv4play.se 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0