Halsen igen då.

Jag måste få skriva av mig om det ena och än det andra. haha.
 
Min hals. Hur länge fick den vara bra? En vecka max. Idag slog det till med en massa ondhet. Blev värre mitt på dagen då det börja göra ont att svälja. Jag sväljer allt jag kan, dricker mycket, etc, för att få det försvinna. Blev väl en aningen bättre. Men nu ikväll gjorde det ont i halsen då jag andades med munen. Så ja, bättre men sämre. Gränsen på feber. Inge feber än så länge och en temp på 37,3 grader är rätt så mycket mer än vad jag är van vid. Men som sagt inge som går under namnet feber än. Jag ber innerligt att det inte blir värre. Men samtidigt kanske det måste bli värre för att sedan bli bättre en gång för alla.
 
Jag minns så väl sist jag hade det. Edwin var lill liten och följa med på primärjouren. Han satt i bilstolen med pappsen sin när jag undersöktes. Det var en lördag. Det var redan värre på fredagen och värst på lördagen då jag vaknade. Tänkte att nää, jag äter inget då, eller dricker. För inget gick. Gick bara runt och spottade. Orken tynade bort och den drivkraften jag hade på morgonen att inte äta blev mer "tyck" synd om mig. Jag fick nog och ringde in till primärjouren. Vi var påväg till Birsta och hon ringde upp när vi stod på Mekonomen-parkeringen, vad vi skulle göra därinne minns jag inte. Jag satt kvar i bilen och pratade med primärvårdsjouren. Hon frågade om feber, jag hade inte tagit någon men jag kände mig rätt så mör. Jag fick komma in. Fick vänta, och min tur, fick jag vänta ytterligare, feber, och jaa jag hade då feber inte konstigt jag kände mig mör, ta halsprov för typ första gången i mitt liv. åtminstonde som jag kommer ihåg. fick vänta på läkaren en stund tills han kom. sade halsfluss fick penicillin utskrivet. och iväg på apotek och hämta ut. 
 
Sen har jag haft mer halsont men aldrig så illa som då. Så vet vad jag ska jämföra. Men tydligen är den dära febern ganska avgörande om det är något för en penicillinkur eller ej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0