Ny telefon.

Halebop ringde mig någon dag i veckan. Onsdag eftermiddag, tror jag det var. Frågan om jag var nöjd med abonemanget osv. Nu hade en s4 för 120kr i månaden extra plus abonomanget och att jag band det i 24 månader. Skulle även få spotify gratis i 6 mån. Han i telefonen sålde s4:an väldigt bra. Och jag blev ännu mer sugen på att byta telefon. Hade funderat på en s4 mini, men kameran är bättre på s4. Och bättre procesor, osv. Sådana små saker.
 
Han sade även att Samsung har på sina kammera på mobiltelefoner samma teknik som i deras didgitalkameror. Så det är bra skit :P Han sade även att det är den bästa 4G mobilen på marknaden nu, osv. Men jag vet typ allt, då jag är intresserad utav telefonen. Eller i alla fall det mesta vet jag om telefonen, då jag jämfört osv en tid. 
 
Jag lät nog intresserad och det var jag också. Sade att jag skulle prata lite. "Med mamma?" fick jag till svar då jag nämnde henne tidigare, att hon har en s3 och vet hur de fungerar då jag knappat på de osv. Haha, han fick till svar att jag skulle disskutera med sambon. Bestämde dag och tid. Eller han bestämde jag sade ja, det låter bra. Fredag klockan 11. Kanske inte den bästa tiden men det tänkte jag inte på då.
 
Dagarna gick och jag tänkte på det dära mycket. Binda abonomanget hade jag inget emot. Men det som skavde i trådarna var att det var en förhöjd avgift. "Har jag råd med 120kr extra i månaden i två år?" Även om jag har någon slags pengar nu så kanske jag inte har det om ett år, två år, etc. Och om det blir fel på telefonen, måste man skicka in den. 
 
Jag tvekade. Fredagen kom och jag hade fortfarande inte bestämt mig. Och 11 på fredagen var det samling och lunch på förskolan. Det ringdes tre gånger under fredagen. Men jag svarade inte visste inte riktigt vad jag ville än. 
 
Helgen kom. Och mamma tyckte att jag kunde åka runt på elkedjorna och kolla då hon fick sin mobil 1000kr billigare då hon band den. Men tänkte att det görs då jag ska ha telefonen. Var ju inte säker om jag skulle köpa en ny eller ej. 
 
På måndagen åkte vi till Birsta i olika ärenden. Ett var bland annat kolla upp vad för bra dealer vi kunde få för telefonen. Binda abonomanget till halebop men lösa ut telefonen på en gång. På en affär fick vi 1000kr billigare. Jag tyckte 1000kr ändå var helt okej. Men vi åkte på nästa. Och där kom det, 2880kr skulle vi få ge för telefonen. Vilket självklart var givet. Jag tog det, köpte ett snyggt rosa fodral också. 
 
Nu laddar den i datorn, så segt. Men överförde några saker från datorn till telefonen så den fick sitta kvar tills den laddat klart. Och jag som vill pilla på den. Har inte laddat ner "alla" appar jag vill ha än. Så det får göras lite senare, så fort den är klar. Kan väl sitta nu också, men då är den dära sladden ivägen ;)
 
Nöjd är jag i alla fall. När vi kom hem och startade den, efter att ha tömt den gamla telefonen. Så ringer Halebop och jag förstod inte att det ringde så svarade inte. Var inte min signal, men nu är den på plats i alla fall. De lär väl ringa imorgon igen, men då får jag säga att jag redan fixat detta på egen hand. 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0