ljuständare.

idag köpte jag äntligen en ljuständare. eller braständare kanske det heter?! ;) den vi hade tog slut för nån dag sen. och nu har jag fått in vanan att elda ljus, igen.. ett votivljus i hallen och tre t-ljus i vardasgrummet. mitt sätt att sortera ut gamla ljus :P de luktar inte så starkt just för att de är gamla och om jag har nå ny doft i den med tre så är det en svag doft så man inte får huvudvärk. nog kan jag ta nått doft och några doftfria. men då förbrukas inte lika många ljus :P så just nu kör vi denna taktik tills jag gått igenom alla gamla dofter som ska bort.. tar lite längre tid med votivljusen dock. och det beror på oxå att jag har bara ett ställe att elda på. och det i hallen. annars har jag en edwin på ljusen, eller en katt.

nää, nu ska jag sova. eller i alla fall kolla på tv från sovrummet. lär somna som en stock fast så inte är planen. vet inte hur den dära ekvationen med tv i sovrummet går ihop, somnar typ alltid.. men mysigt på ett sätt. lite jobbigare var det när edwin bodde i sovrummet då ville man inte ha tv´n igång när han sov, eller slå igång den när han väl hade somnat.. och de veckor martin jobba morgon så kan man inte heller se på tv i sovrummet, eftersom han ska sova. och lite respekt har jag när han ska sova. så det gäller att passa på dessa veckor när han jobbar kväll/natt. vilket han ska göra ett bra tag framöver eftersom hans kollega som han delar bil med är med i nån teater och vill helst bara jobba morgon, eller nått sånt.. kanske inte det bästa för familjen, eftersom vi knappt kommer se pappan i familjen dessa veckor. men men. jag kan inte göra något åt det så det gäller att aceptera och se glad ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0