massa bus.

skit unge man har då. han vaknade. jag tog upp han. bytte blöja. och så blev jag tvungen att gå på toa.. edwin blev så tyst så. tänkte vad gör han nu?? sen hörde jag prassel. åhh nej godispåsen. eftersom jag tagit fram den när han sov och den stod ganska långt ut på skrivbordet. rusade in i vardagsrummet. står han med en kolaferraribil i munnen. och händerna fulla med massa andra godsaker. och på golvet. dock hade han fått ut det mesta som var med papper, som tur var.. tog ut bilen ur hans mun. den var hel men ändå inte hel. alldeles platt på den änden han hade sugit. det jag förvånnas över är att han inte blev tokig när jag tog ur godiset ur munen på han och gick iväg med den.. han visste väl att man inte får, antar jag..

och så katternas hyss på det. eller katterna, morrisen.. gjorde mat. kyckling med mangotäcke. super gott förövrigt. satt och åt i vardagsrummet i vanlig ordning. martin hade hoppat in i duschen. stängt in skötbordet och siameserna på det i sovrummet. de var därinne när dörren blev stängd. morrisen hoppade upp och tog en kycklingfilé från ugnsformen. gjorde en tallrik på resterande och lät hon äta upp den dära kycklingen.. satte microlocket över maten så den skulle svalna innan den kom in i kylskåpet. lade edwin. somna själv i soffan. vaknar av en massa bök i köket, och sedan ett krasch. såg morrisen återigen äta en kycklingfilé. åhh nej tallriken. sprang in i köket och väntade mig mat över hela köket. kom in så hade katten lyckats få ner microlocket utan att röra tallriken plus att tallriken såg helt orörd ut. så hon måste bara tagit tag om en kyckling och hoppat ner. dock så låg det ett helt cola-glas på golvet i spillror. så bara att ta bort och sopa. och katten var så lycklig över sitt byte som hon så fint morrade åt de andra katterna, kom inte nära..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0