Kallt.

har tråkigt. men ändå inget att skriva. känns som man ska lägga sig men känner mig inte trött, för en gång skull. och ätit typ tre godisar sen var jag less på det. att man aldrig lär sig. nu kommer påsen stå i evigheter och jag kommer glömma bort den. och allt bli hårt. plus så när nästa helg infinner sig så har jag glömt den och köper nytt. men är en dag imorgon oxå, och då får jag nog hjälp med att tömma påsen ;)

det känns att vintern närmar sig. mina händer har börjnat kallna. speciellt den högra. och jag har fortfarande inte köpt någon vinterjacka. hoppas, hoppas att man klarar sig med en höst/vår-jacka och en fleecetröja när det är riktigt kallt. det är därför jag pinas med att gå ut i en långärmad, fortfarande, och om det är lite kallare tar jag en väst oxå. och så kan jag om jag har lust ta en kofta oxå, och då funka den istället för den långärmade. och detta enbart för att vänja mig vid kylan.

har som sagt kört en hel vinter med enbart en sommarjacka, så jag borde klara mig. dock så kanske den vintern inte var så kall, det minns jag inte, och det jag var ute var typ till och från skolan. men några dagar hade vi -25. när jag tog bussen till mamma så tog jag alltid en tjockare jacka just för att hon inte skulle tjata på mig. men är väl inte dum, men jag tänkte aldrig på att grannens mamma kunde säga något till min mamma eller pappa, för den delen. alltid ska man missa något i ens planer ;) men mamma eller pappa sa aldrig något i alla fall.

de gånger vi åkte skoter så hade jag alltid skoteroverallen på mig. och en mössa i overallen till när vi stannade. dock så var det väldigt sällan jag tog på mig den. det var längesen jag slutade använda mössa. kanske gick i trean-fyran. pappa slängde min favvo, och sedan dess kan man nog räkna de få gånger jag haft en på mig på max två händer. luvan på jackan har jag använt fåtal gånger, men oftast när man använder den så ser man inget. så då väljer jag oftast att se. gillar inte att inte kunna se bakåt. kan ju komma någon ;)

nu ordbajsade jag litegranna i alla fall. lär ju komma mer innan kvällen är slut. om jag inte hittar på något :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0