julpapper.

Köpt klart mina julklappar idag... en till saga och en till lea. och så beställde jag saker till martin via internet igår... och så idag köpte jag mig en egen julklapp, en kalender.. så man kommer ihåg allt under 2009.. det är ju en speciell kalender jag vill ha, finns bara på akademibokhandeln i birsta... i år fanns den i svart, mörk blå och rosa och så var den skimrande i nått mönster... rätt snygg :) Fundera på att slå in den till mig själv i brist på paket, skreiver bara från tomten :)

Martin blev även klar med hans mamma, hamid och ulrika. så nu har han bara hans mormor kvar.. och så tror jag att han skulle köpa mer till mig :)

på barnens hus säljde de julklappspapper 5 rullar för 40 kr och varje rulle hade 5 m papper.. så nu har jag 25 m julklappspapper... lär räcka till nästa år..... fast ena sagas paket är en halv rulle och den andra är nog närmare en rulle.. och leas ena paket är nog en halv rulle.... ganska stora paket.... tur vi ska åka bil :) måste städa ur bilen snart, massa skräp.. både i kupen och i bagaget, fast mest i bagaget.. tror man inte behöver fiskespön mitt i vintern ;) sen så finns det saker som man måste ha kvar i bilen: motorvärmarsladd, snöborste, "hinken", startkabblar, m.m... men lite skräp kan vi töma :) måste ta med oss påsar ut till bilen så vi kommit ett steg på väg.......

längtar till jul. vill ha jul.. i alla fall nästa helg, då ska vi på fest :) ska tydligen komma massa folk. väl inte så roligt.. oxå kommer stans värsta bög...  inte heller så roligt... det bästa är att martin är ledig :) Jag ska shopa smirnoff ice, muma... sen så lär vi gå till festen och fixa oss hem på nått vis sen på natten... känns inte så skönt att gå hem.. då kommer jag lämna martin på vägen, om han nu ska dricka allt han hade tänkt... orka hans fylleprat...

kanske ska gå och sova eftersom jag följa med mamma och vonna på stan imorgon... ska träffa mamma vid tennisplan, som inte är en tennisplan längre, klockan elva..... det är bara bra att vända tillbaka på dygnet igen, lagomt till jullovet.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0