bada.

Ville så gärna bada så jag tjatade på martin som egentligen inte ville bada men följde med endå.. tog  med mig lea och jannice oxå. Vi for till Bergafjärden och varmt var det i vattnet. men söt lea ville inte gå själv i vattnet gick en bit. sen skulle hon upp. det fanns hajar enligt henne :) vi försökte att få henne att inse att det inte fanns hajar men det gick inge vidare. När vi skulle gå upp med henne på land för andra gången, när hon är i vattnet tjatar hon att hon ska till mamma på filten och när hon är på filten ska hon bada med moster och martin. men sak samma, på vägen upp till filten hittade hon en liten pöl med vatten i som hon så glatt plaskade och rullade runt i. den lilla pölen gick bra för där fanns det inga hajar...

sa till jannice och martin att nästa gång så åker en hink och spade med så kan hon bygga sandslott på stranden och tillslut komma på att det inte finns hajar i vattnet :)

Förrut när jag prata med martin ville han bada imorgon oxå, inte mig emot :) Han som inte ville bada förrut idag men gjorde det endå och insåg nog hur varmt vattnet var :) så imorgon blir det nog bada igen :) Ska ev. sola på en filt här utanför tills martin vaknar. vill inte sitta inne när det är sol. fast det blir inge solande i bikini utan kortbyxor och ett linne. Så imorgon först sola sen bada :) Hoppas bara det blir fin väder...

Föresten min pappa ringde förrut och sa att min farmor fyller år på torsdag. jag sa att vi ska in med ice, sen att martins pappa fyller 60 år den dagen oxå. fast vi ska nog inte till hans pappa men ändå... pappa sa att jag skulle höra av mig om det. men nu vet han att jag vet, så han lär väl ringa eftersom jag kommer nog inte ringa.. Vi ska nog inte till farmor eftersom soam sagt först ice på morgonen sen så jobbar martin den natten oxå.. Och de var inte här när jag fyllde år så jag behöver inte vara där när de fyller, så det så..... de kom inte ens förra året till mig, farmor var bara upp en sväng med packet och tog en kakbit åt henne och kalle, sen försvann hon... Och jag är envis så jag ger mig inte........

Nää, nu ska jag gå och lägga mig in denna värme. det är mycket varmare inne än vad det är ute så det är synd att sängen inte får plats på balkongen :) Hoppas en en gång på fin väder imorgon :)

God Natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0