Länge sen.

Det var ett tag sen jag skrev här... skärpning nu mari..... Jaa, vad har hänt....

Startade två nya kurser i veckan. Elektrisk fältteori och Introduktion till nanoteknik,  tror jag de hette. tror, borde veta vad jag går men kurserna heter så konstigt men jag tror det var så här.....

den först nämde, betraktas SVÅR. det sa även läraren själv och prat om läraren, han låter som nån på ett barnprogram, berättarröst eller nått sånt.. exakt lika, har inte kommit på en vad det är men det lär dyka upp.. ska luskolla alla barnprogram nu.. tror jag ska spela in han oxå så man kan jämföra.... alltså det är ruskigt likt.....

jaa, i alla fall den kursen.. boken är så bra att han inte ska ha nåra lektioner utan bara räkna... visst jaa, måste kolla på den boken.... det är verkligen ett MÅSTE..... Och så är det en kinesdoktorant med som inte kan svenska men han skulle inte ha lektionerna på engelska för det var nog svårt ändå, och så "bodde" hon nära han på skolan så hon kunde fråga han och så har hon läst kursen i kina... och då undrar jag varför läsa den igen??????????????????

Snacka om att det kommer bli kedjereaktion då om läraren blir sjuk eller måste ställa in en lektion.. han ringer en elev som i sin tur ringer en annan som i sin tur ringer nån annan... jag fick ge mitt nummer till nån och fick ta nåns annans nummer.. nu tror jag att det inte kommer att hända nått men ändå....nån låter fint men jag vet inte alls vad de heter, de går bara året "under" mig...

och så efter rasten på den första lektionen kom det in en gubbe... sett han förrut på skolan, då har sett ut som han kommit fel.. alltså han ser ut som en gubbalkis på stan, kanske inte riktigt så illa men ändå.... med en missfärgad skinryggsäck.... och så satt han sig brevid mig................................................ och han prata med sig själv under lektionen, exempel: mmm, hmmm och så vidare.... blääää, om man får säga så..... alltså han ser mycket äldre ut än min morfar så han lär vara pensionsålder i alla fall på han, 65-70 år.... inge fel med det, lite roligt att nån "gammal" pluggar oxå.... det jag ska komma till är att han läser min andra kurs som starta nu, alltså nanokursen........... och så höll jag på att sätta mig längst bak och så kommer han och sätter sig brevid mig, jag bara "undra om man ska sitta längre fram, ser kanske bättre" han bara "smart, man vill inte se dåligt man måste se bra" och så byter han oxå.... då kollar jag noga på tavlan och säger "nää, det här blir för nära" och går åter att sätta mig längst bak....(det ska tilläggas att klassrummet bara bestod av två rader, typ 10 pers i det rummet)... precis då kom resten av alla som läser kursen och jag fick en "bänkkompis" så jag slapp den dära gubben...... tänkte sätta mig brevid den andra tjejen men då kom alla in..... uscha för den dära gubben och nu kommer jag dras med han ända till jul och lite till, han borde förstå mitt kroppspråk men han verkar inte förstå det.. det säger "kom inte nära mig".....

Så i den andra kursen (nano) ska vi göra ett projekt, så nu är det två stycken projekt som ska göras... man fick jobba ihop men vem ska jag jobba med??????? så det blir nog själv.... och så ska man redovisa det i 22 minuter och så ska det vara 2 sidor.. och kommuikationprojektet ska vara 10 sidor och redovisa max 15 min.... hur går det ihop... 11 minuter per sida blir det i nanokursen..... rapporten kortare men längre redovisning... hmm..... jag gillar fortfarande inte muntligt, och nu ska man dras med två stycken.... bläää.... och i fältteorin så kanske det blir en muntligtenta, tydligen skit svår.... ser inte framemot när detta ska redovisas en sak före jul och de andra början på januari.... uscha..... måste kunna ämnena bra så går det bra....

man kanske inte ska göra som jag gjort hittils i kommunikationskursen fixa allt dagen innan... fast det kommer det inte bli den sista grejen får då ska rapporten vara inne typ en vecka innan så det finns inte en möjlighet till det... hade ju lägesrapporten muntligt i onsdags och gjorde allt i tisdags.. ojjj.... fick skriva ett tidigare datum för att det inte skulle synas... jag klarade mig i alla fall och det är huvudsaken....

Jag kommer bara gå i skolan varje onsdag och torsdag, och torsdagen är det bara en lektion, typ resten av denna period... lucky me!!!!!!!! fast jag börjar 8:15 både onsdag och torsdag, och 13:15 på onsdagen.... har inge mer i kommunikationskursen, bara redovisnngen. i nanokursen är det en träff till och den är om tre veckor, då ska vi redovisa 5 min vad vi valt och redovisa våra två frågor och så är det redovisningen kvar där oxå..... fast läraren kommer finnas till hand varje onsdag efter 15 i salen om vi behöver hjälp.... och egentligen så behöver man inte gå på fältteori kursen heller eftersom han bara kommer räkna massa uppgifter... jag brukar inte gå på övningar i vanliga fall men lär ju gå nu... tänk annars har jag ingenting till nästa period och den börjar nångång januari..... fast jag har massa att skriva, två rapporter liksom....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0