Birsta.

åkte till birsta idag.. tror vi varit borta i fyra timmar.. och vart försvann tiden...

Var först på Gottgruvan i stan och köpte två smaker till soda streamen och det är Jokkamero och hallon... och så köpte vi en papegoja till bilen..en liten nalle som luktar gott som man hänger i bakspegeln och den blev självklart lilla, eftersom vi har typ en lilla bil :)

Väl ute i birsta var vi först i mcdonalds driven för martin skulle ha cheeburgare och en milkshake.. jag skulle ha en pizzaslice på ikea med dricka.. efter vi både ätit började äventyret....

Först Siba och kolla om samsung soul kommit och det hade den inte.. var på elgiganten och kolla, där martin blev intresserad av en ny telefon, sen på media markt, där han frågade om den nya telefonen. hämtade även ut korten.. det blev fyra fullpropade sådana dära grejer, för 388 kr.... ganska bra pris tycker jag :) ska sortera dem snart...

sen åkte vi på siba igen för att kolla på priset på den nya telefonen och där var det så klart billigare men de hade inte telefonen inne... åkte till on off och pratade.. åkte runt lite till på clas ohloson och tankade.. till expert och kolla och där är de helt galna på priset, tror det går dåligt för expert.. gillar inte alls den affären...

gick på ica maxi och handla kontorsmappar som det så fint heter.. bra att ha papper i till skolan slippa ha allt i kollegiblocket.. lätt att tappa bort och så sparar jag allt.. den spariga som jag är :) köpte även halloween ljuslykor som jag ville ha, det var den sista även :) då hade jag tur.. det är en pumpa på de och när de lysser så kommer det bli en pumpa på bordet, så fint :)

då bestämde martin sig för att köpa den nya telefonen på on off... så tillbaka till on off för att shopa... så nu har siba 30 dagar på sig att få in den för att vi ska få tillbaka lite pengar, eller någon annan av elektronik affärerna i birsta... Kanske ska säga att det blev en samsung F480...

Lite roligt då.. Vi fick inte upp telefonen i bilen så martin blev tvungen att gå in igen och säga till och få hjälp.. bara lite pinsamt... han som martin fråga fick inte heller upp den men tjejen som var där fick upp den lätt... jag fick inte ens upp den, den satt som jag vet inte vad.. jag sa innan i bilen "hur är det tänkt att en tjej ska få upp den här?" och så fick hon upp den inne i affären...

åt sedan på ikea innan vi for hem, muma....

Ska snart in till tessan och fredrik och se på hockey :) hoppas de vinner ikväll, heja heja heja.... :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0