bakat.

trött, i både kropp och knopp... efter dagens alla bestyr.. sorterade in typ massa in i lill sovrummet, så nu tar man sig knappt in där igen... fast nu är det i alla fall sorterat :P ska ta nån dag och sortera ännu mer, och sedan hiva ner sakerna som ska ner i förrådet... det är inte så mycket kvar som ska packas upp längre... mest bara ljus, kläder och böcker... så nästa stopp tror jag att det blir att skruva ihop billybokhyllan med dörrar. så blir vi av med massa påsar och väskor... men typ först av allt ska vi strukturera upp i förrådet, så vi får ner sakerna som ska ner...

och sen har jag bakat idag.. det är typ mockarutor men med dumle i och nått vitt klet på.. den blev lite bränt i botten, men om man struntar i att äta det eller äter det först. så var den jätte god... tror det är dumlen som sjunkt ner och smält, så det blev så...

imorgon ska vi göra paj och så har vi bjudit hit mamma.. tänkte göra paj idag men insåg ganska fort att vi inte hinner göra en, så det blev imorgon istället... och så ska jag och mamma gå på stan sen efter maten. det är drakfestival. och på fredagarna så tävlar massa olika lag i stan i fem-kamp.. jag och martin brukar alltid gå på det men den här gången börjar han att jobba klockan fem så han hinner inte.. så då frågade jag mamma om inte vi kunde gå och kolla... det brukar vara massa folk, så det finns folk att kolla på...

kryddpartyt gick bra i alla fall.. ska ha ett nytt i november och martins mamma ska ha ett i september. då fick jag nämligen en grej till halva priset :) ... det blev en löksoppa... sen så kom jag över nån gräns så fick jag ett paket innehållande: vitlökskrydda, sallads-mix och bearnisesås (stavas?) som var på erbjudandet och skulle kosta 449 kr :) .. sen fick jag 10% av vad folk handlade, så det blev grillkryddan... sen så köpte jag nahrom och havsörtsalt.. tror att jag inte glömde nått... så nu kommer vi att ha kryddor :)

nu ska jag ta nån fikabit och slå mig ner i soffan.. det har jag inte gjort på typ tre dagar, så det är väldigt efterlängtat just nu...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0