en snabbis.

Är hemma en snabbis.. ska mata katterna och ducha, martin likaså. känns skönast att ducha hemma, och hemma är vårt badrum stort jämfört med det på sjukhuset... fast det ska finnas ett till badrum som är större, inte hunnit besöka den toan än för att se hur mycket större det är....

och en mycket tråkig sak. det är besöks förbud på avdelning 45. det infördes från och med idag... så hur ska man få tiden att gå då?? och allt detta för den himla svininflensan, som jag tror att jag inte ska vaccineria mig mot.... så inga mer besök får man heller. ganska tråkigt...

tror även att jag har lite bröstmjölk. ett halvt mål åt mih lille prins är vad jag har.... ska prata med nån barnmorska när jag kommer upp på sjukhuset igen. jag menar är det värt att pumpa?? det är typ 20 ml varje gång. utom på morgonen då det är typ 40 ml men då rinner det verkligen från brösten innan jag pumpar och detta beror väl på att jag inte pumpar på natten....

och min prins mår prima.. han blir nog fri sal 9 typ nu... han klarar sig själv. tror även att han blir av med ekg-sladdarna imorgon. så sa läkeren när sköterskan frågade. men jag tänkte att de gör väl inget på helgerna så på måndag i alla fall blir han nog av med de sladdarna. och jag hoppas även att luft-sladd-räknaren oxå åker av då.. för den sladden krånglar hela tiden, och hans värden ligger mellan 95-100. vilket är bra.... vi har en stabil liten killen. så nu är det bara att lära sig suga kvar då, vilket går som det går... fast det går lite bättre nu vid elva imorse än vad det gjorde vid åtta imorse.....

nu är duchen ledig. bäst att hoppa in....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0