fixar.

martin ville plocka upp kartonger så det var inte så mycket att säga emot... vill att han inte ska göra det själv, för då har vi trasiga saker och massa sånt.. han har liksom i ngen koll på vad som ska vara framme och vad som ska besöka förrådet... men som jag är så slutade det i att jag gjorde allt och han satt och kollade på.. och det ser värre ut nu än vad det gjorde innan, tycker jag i alla fall.... men det är i alla fall tre kartonger som ska ner i förrådet, tre tomma kartonger (än så länge). en kartong med ljushållare och saker, en kartong med porslin som ska upp, och en med massa glas som ska in i vitrinskåpet eller köksskåpet. men de ska diskas först.. och förtur till vitrinskåpet är alla lassae åberg-glas. som själv är tre kartonger... och så är det två kartonger med spel och två kartonger med kort kvar.... spel-kartongerna ska sorteras. ska inte ha alla upp i lägenheten, bara de som spelas mest....

så vi hoppas på att vi hinner klart idag, men det lär vi inte göra... det tar tid att diska glasen, de ska nämligen diskas för hand.. fast samtidigt är de inte använda, bara dammiga... men vill ha rent och snyggt när de ska in i skåpen.. lite dumt att stoppa in skitga saker. och så får man damma innan man stoppar in grejerna....

nää, nu ska jag fortsätta med något.. vet inte om jag ska ta mig an lill sovrummet. strukturera lite. det mesta där inne ska ner i förrådet. är typ en grej i varje kartong som ska vara kvar..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0