röra.

nämen martins skattepengar kom in inatt.. tänkte inte ens tanken att kolla medan han var hemma.. satt och läste st om att medelpad får dela på 103 miljoner. och då slog tanken mig, "har martin fått sina pengar?" och det måste så klart kollas.. kan ju hans lösenord till internetbanken så det var bara att kolla det.. och där infann sig 19 079 kr eller vad det var.. jag trodde det skulle bli mer. det var runt 19 000 kr innan han deklererade och då saknades det några månader med en annan arbetsgivare. trodde det skulle bli 21 000 kr.. men så blev det inte.. undra vad som hände med de pengarna då?? det var i alla fall över 4 000 kr i skatt, och arbetsgivaren gick i kk.. det ska tas reda på, för då kanske han kan kräva mer pengar av han som han jobbade åt då, man vet aldrig......

och nu när jag skulle ringa martin och fråga när vi skulle till birsta och sätta sprätt på pengarna så svarar han inte :( så nu får ni veta innan martin själv att han fått sina pengar.. fast mycket av pengarna ska väl sparars, om jag känner martin rätt.. men det är lite bäbissaker som ska handlas. ska köpa ett babyskydd men det tror jag vi bestämde att köpa begagnat. och skötbord skulle vi få av martins mamma, om jag inte missminner mig... men det är lite små saker som ska köpas... sen så vill martin tapetsera om i vardagsrummet oxå. men det tror jag vi tar nån annan gång.... han får ju ännu mer pengar slutet av denna månad. då trillar semesterersättningen in, och så lönen för att han jobbat.. semesterersättningen ligger väl på 35 000 kr innan skatt, så det är i alla fall 23 000 - 25 000 kr efter skatt, om jag inte räknar fel...

nu ska jag fortsätta med att röra till i lägenheten... att denna röra inte tar slut nån gång, känns som det blir mer och mer men så är inte fallet men det känns som det.. det tar nämligen aldrig slut......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0