en konversation.

Under hockyn ringde det från mammas telefon till min då.. jag svarade, det lär inget.. så hörde jag mamma vad skulle du berätta... då förstod jag attdet var lea....

L: Vill åka??

J: Vart vill du åka?

L: skooter!!!!!!! uppe i luften

J: moster törs inte åka så högt upp..

L: Du får sitta bak och jag fram

J: men moster törs inte..

L: det är inget att vara rädd för

L: du måste köpa en hjälm till mig

J: jaså?!

L: jaa, du ska ha hjälm och jag ska ha hjälm.. uppe i luften

L: pingu.

J: jaa, pingu

L: han trolla.

J: såg du att han inte hade nå skor, han frös nog om fötterna

L: jaaa.... han gick och åt sill sen kommer han tillbaka

J: ja, sill gillar han...

L: imorgon kommer han tillbaka..

L: nästa gång så ska mormor knäppa kort på pingu. lea ska krama han..

L: du måste köpa hjälm (till lea)

J: jag tror hjälmen lea har på dagis, kan hon använda

L: åker pulka på dagis... (hon menade att den har hon när hon åker pulka på dagis)

J: jaa, vet du att den hjälmen hade moster när hon var liten??

L:  mhmh.. pingu trolla.

J: vad ska lea göra imorgon?

L: bada på sporthallen. vi ska äta banan och festis

J: mormor skulle köpa risifrutti oxå

L: jaa...

L: du måste köpa hjälm..  åka skooter i luften.

J: men moster törs inte.

L: jooo, du får åka ändå

J: ska moster blunda

L: nää

J: men då se moster inget, då ser hon inte att vi flyger

L: jaa....

Sen tog mamma telefonen av lea... hon pratade på läääääänge.. hon brukar bara vara tyst.. och detta var bara ett urval av vad allt hon sagt, och så lägg till lite barn språk.. utdragning av vokaler, och hennes språk.. pjingu, säger hon om pingu till exempel.......

i alla fall, tydligen så hade hon tjatat om en hjälm av mormor sen de kom hem... - en svart hjälm med spegel fram... och att hon skulle åka skoter med moster... men jag vet inte vart hon fått den svarta hjälmen med spegel fram.. med spegeln antar jag att hon menar visir.. för ingen av pojkarna hade visir... de hade en öppen hjälm med såna där fula mygglasögon... färgen kom nog därifrån, för den ena hade svart och den andra vit...

Så jag måste ta med henne till liden nått så vi kan busa i snön och åka till brudsjön och åka skoter... fast det blir ingen långtur, blir litte lätt på lägdan... jag vet  inte om pappa har kälke eller inte.... fast det går att ta reda på :)

Sen så är det skotercross-tävlingar nästa söndag.. men då är lea hos sin pappa :( annars skulle hon fått följt med... hade tänkt att dra med mig martin dit och kolla....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0