kissemissarna.

vad konstigt det känns.. utan kissemissar.. de är hos tessan och fredrik... och för de som inte vet så har vi pälsänglar i lägenheten och imorgonbitti ska de komma och spruta och då får inte kissemissarna vara hemma.... jag vet inte hur länge de inte får vara hemma, det har vara olika  bud.. den ena sa åtta timmar, en annan sa 24 timmar och den tredje sa inget... så imorgon måste jag fråga.. och när vi får komma in i lägenheten igen oxå, det kanske är bra att veta.?.

det första jag gjorde när jag kom hem var att kolla på sängen och i vardagsrummet efter katterna.. men det fanns inga :( sen insåg jag att de var hos grannen... även att jag sa hej då till dem innan jag gick... lite roligt....

vi bärde en katt å tgången till tessan och fredde... jag tog en och martin tog en.. och så gjorde vi så två gånger så var alla över :) sen så gick jag en gång innan med mat och låda. och när jag tog ice så tog jag madrasen han låg på oxå... och när jag bärde in morrisen så tog tessan buren som jag hade bäddad så fint....

de gick runt och nosade... ice skrek som vanligt, lika så arwen som var under soffan efter mycket om och men.. isolde var mest avvaktande och satt under en stol... morrisen var den som gick mest runt och kollade med svansen rakt upp... hon landade senare under sängen där hon förblev....

arwen gick under soffan och sen när jag skulle kolla henne så såg jag henne inte.. tänkte att hon hade gått nån ananstans.... men när jag satt mig i soffan och prata hör jag hur hon börja prata... jag lade mig så jag såg under soffan men såg henne inte och ljudet kom därifrån... till slut såg jag en liten haka.. då har katten klättrat upp i soffan, ligger på en liten bräda och balansera.. jag fick ett bra kort som jag lägger ut sen, den är på martins telefon...

Så imorgon går jag i skolan 10:15-12:00 och 13:15-15:00... och martin slutar 10:00 och har ingenstans att ta vägen men jag säger åt han att åka till sin mormor och hämta mig kl. 12... för att vi ska äta lunch och sen ska jag tillbaka och sen tänkte jag att han ska hämta mig kl. 15 så vi kan åka ut till birsta och slå ihjäl nån timme...

ska till tessan på kvällen och se på hockey och förhoppningsvis ta hem katterna... det kommer kännas jätte konstigt att sova utan dem i natt...

nu ska jag gå och sova, ska upp tidigt.. de kommer nått mellan 8:30-9:00 och det ska tydligen bara ta 5 minuter... och sen ska jag gå till skolan och göra ingenting.. kanske läsa lite tidning, och ev. äta frukost som jag har med mig.. det beror på när de kommer...

så God Natt!!

Kommentarer
Postat av: Syrran

24 timmar sa de till oss. Om man har barn,djur eller astma :) Men se till att vädra! Det tar en hel del tid innan vätskan torkat,men man kan känna med handen! Hoppas inte kissarna slickar på den torkade vätskan. Jag var livrädd för att Saga skulle vara där o peta.. Fan vad jobbigt det är med sån skit! Har redan hittat en ny kuse.. :(

2009-01-27 @ 08:15:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0