fixing.

igår efter maten åkte vi till mamma. hon hade tårta kvar som vi smaskade på :) sen så hämtade jag mina skor hon hade köpt på sjukhuset, nya foppa tofflor. inte riktigta men de duger, ynka 100 kr... jag ville ha ny nämligen svarta. lättare att matcha ihop.. så mamma la ut och köpte medan hon ändå var på sjukhuset... varför hon var där, beror på att mormor fick åka ambulans in igår.. vi vet inte mycket som sker ännu, blir det operation eller ej?? men men, hon är i rätt händer nu i alla fall. om nått händer...

efter tårtbesöket hos mamma gick vi till syster som bor med sin familj hos deras pappa som är i fjällen.. martin hade lovat bort fisk och glömt bort det när de var här.. och vi hade inget att göra så vi traskade dit med två stycken regnbågar.. kollade på tv, och åkte och hyrde en film.. en konstig film, fattar inget.. sen kom vi väl hem vid tolv kanske, minns inte... jag slog på en film i sovrummet för martin ville kolla på tv.. och med ouppackade kartonger i vardagsrummet med delaren i så kan vi bara se på en tv åt gången.. delaren är väldigt liten och den kommer hittas när vi packar upp kartongerna, finns inte en chans att vi hittar den innan...

sen vid tre vaknade jag av att martin höll på att gå och lägga sig, borsta tänderna och var allmänt "högljud"... såna ljud man stör sig på när man vill sova..... och när hans tänder var färdig borstade plingade det på dörren? jag tänkte, vad nu då? tänkte om han hade partat med nån som skulle komma och hämta nått eller nått sånt, men martin öppnade inte dörren.. klev upp. då sa martin att det var gubben snett mittemot, som bor i ettan, han gav sig inte. tror han plingade på tre gånger.. och det är mycket klockan tre på natten... sa till martin att antingen kan nått ha hänt eller så ville han bara prata.. men vi öppnade inte i alla fall.. få se om det fortsätter nått framöver, hoppas inte det.. annars måste vi göra nått åt saken, hur man nu kan göra nått åt saken i en bostadsrätt?? för vill inte att han ska plinga på när bäbsien kommer :( men nu ska vi inte gå händelserna i förväg, det kan mycket möjligt vara en engångs förtelse....

ska gå på gatufesten sen, som sagt.. jag åker väl buss ner med jannice och lea. jag kan inte gå ner till stan och sedan gå runt där. det klarar inte mina fötter av helt enkelt.. jenny, micke och saga skulle gå till stan efter lunch, de skulle gå och kolla på stan först.. mamma åker bussen från sjukhuset. och vonna har jag ingen koll på hur hon gör.... ska bestämma lite mer snart med jannice, om när vi ska åka.. såg att det gick en buss klockan tre... ska prata med mamma oxå, så inte allt är inställt. vilket jag inte tror, så fall skulle man hört nått vid den här tiden tycker man....

ska ta och fixa till handväskan, dels så den inte är så tung.. och så är det onödigt att ha massa saker i den. tänkte ta "värdesakerna" i mobilgrejen med mobilen runt halsen.. får ha lösa pengar i den... sen så ska jag fixa nått dolt snöre av nått slag som man kan knyta dragkedjegrejen med axelremmen.. lite mer säkert. är man inte smart så är man :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0