stress.

sitter och tar mitt kvällsfika. och jag måste säga att oboy är gott :)

idag har vi varit och städat ur gamla lägenheten.. så nu är det bara att damma hallen och klädkammaren, och golven i hallen, klädkammaren och inne på toan....

jag plockade ihop klädkammaren och sorterade lite.. lär få sortera lite mer eftersom jag tror att inte allt kommer få plats i den nya lägenheten.. och vilka dåliga säckar vi hade. den ena säcken gick botten ur ute. så det var bara att fösa ihop kläderna och bära in dem.. och jag säger klart och tydligt att säckarna var inte ens fulla. jag kände nämligen att det var dålig kvalitet så säckarna blev bara fyllda till hälften. men ändå gick typ alla sönder....

jaa, så har vi förrådet kvar.. när martin tar resten av lägenhten imorgon ska jag ner i förrådet och sortera vad som ska slängas, vad som ska upp i nya lägenheten och vad som ska direkt i det nya förrådet.. det enda jobbiga är att martin börjar jobba klockan tre och vi lär inte hinna med allt. jag trodde att han började klockan fem så vi skulle hinna men det kommer vi nog inte göra... ska ställa klockan på tio typ. martin måste få sova lite oxå eftersom han kommer jobba till tre på natten och så jobbar han väl till den tiden i natt, tror jag...

Och besiktningen är på torsdag. jag hoppas verkligen att den går igenom utan problem.. det var fullt med hål i väggarna när vi flyttade in. och den var absolut inte städat. vi hittade bakom elementet inne på toa en grej som den som bodde där innan hade på sin toavägg, antar jag.. så den personen har knappast städat bakom elementen och inte bakom spisen för den delen heller...

sen får vi se om vi ska till pappa på söndag eller inte. måste dit och hälsa på i alla fall innan farmor fyller år den sista juli.. hos han ska jag lämna lite leksaker som ligger i förrådet. är nog bra att ha alla leksaker på ett ställe. det är de leksakerna som jag hade hos mamma på den tiden jag var hos henne varannan helg. och så ska jag lämna mina balklänningar och martins kavaj. hos pappa får de hänga i nån garderob uppe istället för att ligga ihopvikt i en säck i förrådet. är nog lite mer snällt för de kläderna att få hängas på en galge i en garderob... och medan jag ändå är där ska jag hämta bäbisleksaker som finns kvar och så ska jag hämta alla mina nallar..

och stockholm verkar det bli i alla fall.. martin har inte fått schemat än men det låter som han får ledigt i alla fall.. så vi åker nån gång på lördagen och hem på söndagen. och så skulle vi ta hoflings bil som det låter. martins ac funkar inte så bra och då blir det imma på fönstret om det regnar och det är inte roligt ska jag tala om... men måste få hans schema så man kan bestämma lite mer saker än bara sitta och vänta och tiden springer iväg. det gillar vi inte.....

fick tillbaka kryddpengarna idag oxå, massa strul. men jag hade tänkt att ha ett eget kryddparty så man får kryddorna som är slut nån gång.. vill ha det så fort som möjligt. så nu väntar man på att få ett telefonnummer så man kan ringa och boka in ett.. sen så vill jag beställa en grej på ett tupperwere-party oxå, nån som ska ha ett sånt? kan inte ha ett tupperwere-party oxå, det blir lite väl mycket "partyn" att arrangera för min del. om jag ska ha ett sånt... men som sagt jag vill jätte gärna handla på ett...

undra om jag orkar ladda in bilderna från furuvik nu?? eller så gör jag det imorgon. jag som är så bra på att skjuta upp saker och ting.. men det måste göras snart. vill framkalla massa bilder innan bäbisen kommer och då är dessa kort inräcknade, så det måste göras snart...

måste säga att idag var det första gången en förvärk gjorde ont... annars har det bara varit samandragningar, vilket inte gör nå speciellt ont. lite obehagligt i vissa situationer, men men... men idag gjorde det ont. blev så i taxigaraget. var på väg till taxibilen från våran bil. fick stanna upp och stå ut ett tag. martin undrade vad som hände, men jag sa bara att jag fick ont i magen. vill inte oroa han i onödan. han var tillräckligt stressad och irreterad.. att det gjorde ont kan nog hänga på att man stressat typ hela dagen och ryggen hade gett upp för flera timmar sen, typ.. få se om det blir samma sak imorgon, men det hoppas vi inte på. sedan efter besiktningen ska jag ta det lungt, packa upp allt som är kvar i nya lägenheten men det ska jag inte stressa med....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0