3+2 timmars sömn.

packningen måste gå vidare.. gjorde klart vardagsrummet i natt, nu är det bara kattfontänen och lite kattgrejor kvar. och så klart akvariumet och datorn (en stationär + martins bärbara).. plus så började jag plocka både i sovrummet och köket för att fylla upp kartongerna lite.. sovrummet är nästintill klar. kläder, bokhyllan och massa dvd-filmer kvar därinne.... men köket däremot har vi inte ens börjat med.. men som sagt, prio-ett är möbler. porslin i kartong kan man flytta bort med bil...

jag somnade typ fyra i natt, packade tills dess... vaknade sju när martin kom hem, kunde inte somna om.. pratade lite med han när han väl gick och lade sig.. och så började bäbis sparka, så då var det oxå enkelt att sova, eller hur det var?.. när klockan var nio tänkte jag allvarligt kliva upp igen, men tänkte max en kvart till ligger jag vaken, om jag inte somnat då, då kliver jag upp..... som tur var somnade jag. och vaknade typ nu. så allt som allt har man fått sova 3+2 timmar.. inte så mycket egentligen, speciellt inte mot vad jag brukar få sova...

när jag lade mig inatt/imorse så glömde jag ta näsdukarna intill sängen. fick kliva upp, och hjälp vad ont det gjorde i ryggen, tog mig knappt upp. tänkte nästan ringa martin, men då tog jag de sista krafterna och tog mig upp till sittande läge....
vid sju, när martin kom hem, så började min käre morrisen snarka, då är det helt omöjligt att somna om.. så fick kliva upp och klappa henne så hon vaknade. hon måste få röra riktigt på sig när hon snarkar så högt, annars somnar hon om och låter lika hemskt igen... i alla fall och då gjorde det oxå ont i ryggen, men då kunde jag i alla fall ta mig upp ur sängen med bara små problem, men gå två steg var nästintill omöjligt.. ajjajjj, ont gjorde det... och sedan när jag låg och försökte somna om i två timmar så värkte det i fötterna och handlederna, plus huvudet.... huvudet värkte för, för lite sömn likaså handlederna (de är lite knasiga, de säger till mig när jag behöver sova, eller när min kropp vill sova. det har det alltid gjort, även när jag var mindre).. fötterna för att jag stått/gått och packat mycket....
men nu när jag vaknade, två timmar senare, så inge ont i ryggen, inte speciellt i alla fall. (peppar, peppar).. huvudet, kanske lite värk men inte avsevärd mycket, så pass så man kan ignorera det.. men fötterna har jag ont i, men men det är smällar man får ta..... det försvinner snart oxå, när jag väl kommer igång med packningen igen....

nu blir det frukost, sedan packning... väcka martin nån gång oxå, men typ om två timmar... ska börja med att packa ner hallen.. sedan gå in i sovrummet (om hallen är klar om två timmar annars klädkammaren) för att packa där och förhoppningsvis så vaknar martin då när jag befinner mig i sovrummet för packning.... ska packa böckerna i väskor och påsar. de klarar nog av det.. det känns som kartongerna blir så tunga annars, och om man ska halv-fylla de så går de så många kartonger. vilket vi inte har.. de sparas till köksporslinet just nu... man får helt enkelt vara försiktig när man tar bok-väskor/påsar. lika försiktig som resten av våra grejor.. men har en känsla av att nått kommer gå sönder, det gör det alltid... säkert vardagsrummsbordet som är i glas, hoppas att mina aningar är felande...

frukost var det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0