Hemma.

Nu har vi kommit hem och martin åkt på jobbet... så vad återstår till mig, jooo packningen :(

vi lyckades få med allt :) men vi satt trångt.. martin satt totalt inpackad i bilen upp... jag såg han inte ens för vi hade massa packning mellan oss.. påvägen hem såg jag han i alla fall :) då stod det bara en väska mellan oss, kanske ska säga att det var en resväska...

påvägen upp blev vi stoppad av polisen i ramsele, traffikkontroll, och jag var bombsäker på att de skulle klagga på att vi hade för mycket packning.. hofling som körde såg inte ut genom bakspegeln... men polisen sa ingenting... fast han kollade mycket på mig, jag kom varför... jag hade en bruntröja, och bältet är svart.. så bältet syndes typ inte.. och så var det mörkt ute, så det var inte så konstigt....

det var fint där uppe i Håkanfot, 12 mil från strömsund och 2 mil från gäddede... och skapligt väder ade vi oxå... nån minusgrad, men dock ingen sol.. men det gick ändå :) det var två stycken stugor, en stor med kök, vardagsrum/matrum, två sovrum och toan som var en sån där mulltoa.. så man fick slänga papperet i en papperskorg brevid.. men det gick toppen... den andra stugen som vi sov i var det bara sängar och en kamin i princip... vi sov på övresängen.. så martin och hofling byggde en trappa åt mig så jag kunde ta mig upp... de byggde den av en byrå och en stol :)

så vad gjorde vi i fjällen då... joo, vi åkte skoter, grilla korv och spelade kort på kvällarna.. så såg dagarna ut.. skoteråkning/fiska/grilla korv.. sen hem och göra mat och spela kort.. så man var ganska trött på kvällarna när man kom hem till stugan... varit ute hela dagarna är man inte direkt van vid... sista dagen, igår alltså, då följde jag med till gäddede och sen åkte vi pulka på ängen.. martin följde med och fiska i en annan sjö.. där de till och med lyckades få fisk....

jag har knappt pratat med martin på dessa dagar... vi har typ träffas i sängen när vi skulle sova.. när jag följt med och fiska så grillade jag korv medan han var ute på älven och fiskade... så har dagarna sett ut... jag åkte inte ens skoter med martin.. vi skulle åka den gula först och han skulle köra men jag fick så ont i magen av att sitta på den plus så kunde jag inte röra mig i sidled som man bör göra när man åker skoter... så jag fick åka med hofling på den svarta skotern, och den var mycket högre så den kunde jag röra mig lite på.. jennie körde den gula, sen åkte hon med hennes systers man...

mina skoterkänger gick sönder.. gummit under skon smulades sönder, så det blev hål.. jag blev till och med lite blöt om fötterna.. så nu ska de kastas!!!! jag ska få martin att köpa nya till mig, nu medans det är rea på fjällfiske butiken.. om vi skulle ut nå mer så har jag inget jag kan ha på fötterna..... och då blir det kallt... martins vantar fick vi slänga oxå.. de gick oxå sönder.. så han har inget han kan ha på händerna... så nya vantar till martin och nya skor till mig....

trevligt har det varit i alla fall.. skönt att komma bort.. men ännu skönare att komma hem till mina kissemissar :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0