Vänta.

just nu håller jag på att fixa massa musik, dels till mig och dels till mamma.. man måste passa på innan den nya lagen träder in.. för efter den 1 April är det kört att ladda ner grejor.. då kommer fler privat personer åka dit, den nya lagen säger typ att företagen själv kan sätta ditt folk som laddar ner.. de slipper gå himla massa omvägar och när de gör det då försvinner orken, som det har varit alltså... så det innebär för mig och alla andra att sluta ladda ner saker efter den första april.. bara så ni vet..

jag tog fram kött igår i hopp om att göra gryta.. men vad var det?????? jooo, köttfärs.. igeennnnnnnn..................... är less på köttrörorna, och lasange som vi gjorde sist.. så det blir tacos idag :) när bara jag och martin äter tacos blir det inte så mycket grönsaker.. eftersom han bara äter majs, lök, sås och ost.. så till mig köpte jag en liten orange paprika och en liten gurka.. så det får räcka... senare ikväll får vi se om jag får halsbränna eller inte av tacosen.. hade inte planerat att äta så mycket lök i alla fall.. vi har bara en liten så den får gå till martin, eller jag tänker ta väldigt lite lök i alla fall....

så nästa gång jag pratar med pappa så ska jag klagga.. om att det var tre köttfärs och en stek.. och vi trodde det var två köttfärs och två stekar... det är hans fel ;) det är han som laggt fel i sin frys.. han har en hylla med köttfärs, en hylla med stekar och en hylla med bara kalv, och en hylla med några andra grejor han har i stor frysen.. så det är typ bara älgkött i den frysen.. tänk om frysen skulle paja, vad mycket pengar som skulle gå i spillor.. all kött :( men men, det hoppas vi på att den inte ska göra... i alla fall, så lär man få mer kött om jag klagar lite.. han lär väl bara skratta, eftersom det hänt tre gånger på raken.... :) .. men lite kul är det, men något ledsamt... jag får alltid med mig kött från pappa, om vi kommer ihåg det innan vi åker.. så det blir mat i några dagar i alla fall :) han är snäll min pappa...

vi var på MVC igår.. och lyssnade på filurens och dess hjärta :) hjärtljuden ligger på 144 i alla fall.. så rikitgt skoj :) och idag om en månad är det UL.. ska oxå bli spännande :)

jag kom på GH-tävlingen är samma helg som stora vårmässan iår, lite tråkigt.. för hela lördagen befinner jag mig på kårhuset och kan inte gå.. så nu har jag planerat som så att vi ska gå på fredagen och söndagen, utan martins vetande :) det får han veta den dagen vi ska åka :) jag tänker vinna massa saker som förr året, och plocka på mig lite bläckpennor och mer behövande grejor.. och jaa, jag ska köpa strumpor.. och iår ska jag komma ihåg att de säljer langos där oxå....

nu väntar vi på att tiden ska gå.. martin ska på innebandy som jag nästintill tvingat han till :) visst är jag duktig.. jag tycker nästan han ska vara med de matcher han kan och så är hofling i fjällen så de är redan en person kort... och så fick jag reda på att morbror ska dömma matchen, och då är det bara ännu roligare om martin spelar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0