kursstart ett.

kursstarten i optik var lite halv rolig... tydlien så är det ingen tenta på denna kurs, eller om man inte klarar de uppgifter som kommer så sker en muntlig tenta.. och han berättade när han hade detta upplägg senast så behövde ingen komma till den muntliga tentan.. så det hoppas vi att jag klarar mig ifrån.. jag får nog jobbigt ändå...

i alla fall så går det till så här... varje lektion börjar med att vi får en dosa, den ser ut som en internetbanksdosa.. lite roligt... så får vi frågor på projektorn med svarsalternativ, vi väljer på dosan det vi tycker passar bäst och så registreras våra svar...

sen så har vi räknat uppgifter till lektionen. så kan läraren säga "mari går du upp och räknar uppgift x" och uppgift x är en utav uppgifterna vi skulle ha räknat.. då går jag och räknar den, om jag kan eller så långt jag kan... och jag som gillar att prata inför folk och speciellt när jag inte får veta det innan, så man får förbereda sig.. eller hur det var????? snacka om att jag kommer att vara nervös när det nu blir min gång................................................

sen så till varje lektion (eller gång) så ska vi ha räknat en inlämningsuppgift i grupp oxå... så varje vecka blir det räkna uppgifter själv, och en uppgift i grupp och läsa massa text.. så man både förstår och kan svara på frågorna.. så det blir mycket att göra.. men då träffas vi bara en dag i veckan, oftast 10-15 med en timmes lunch som vanligt.....

och så är det tre laborationer med fullständiga labbrapporter, och även loggboken... det blir mycket det hära!! jag ska labba med han i min klass som vanligt, varför sabba ett bra teamwork? och han kunde inte labba ett tillfälle, en hel eftermiddag och jag kan inte förmiddagen den 28:onde.. så antingen skulle jag labba själv en hel eftermiddag eller han en halv förmiddag.. så vi satt vårt hål när han ska bort, och sedan pratade vi med läraren och sa att jag ska bort.. och då kunde han förberedda massa saker medan jag är borta och så kommer jag tillbaka när jag var klar, typ att vi börjar tolv istället för ett... så det går bra, som tur är..... jag sa inte vad jag skulle på heller, ingen som frågade ;)

och den andra kursen startar imorgon, och där får vi nog oxå inlämningsuppgifter och ingen tenta... jag hoppas att det inte blir nå muntligt i den kursen oxå då blir jag ledsen....

och så försöker min klasskamrat att få med mig i μtec (uttalas mytek) för de behöver folk som engangera sig.. och även att jag ska vara delaktig i kåren för det behövs det ännu mera folk.. förra mötet var det 7 stycken utav 3500 som var där... så jag förstår men jag har inte direkt tid.. jag ska fundera på saken i alla fall...

tydligen ska μtec göra en resa till forsmark i maj, och han undrade om jag skulle med.. jag sa att jag redan varit där, och att det var jätte roligt :) de skulle försöka lägga guidningen på universitetsnivå och jag var ju på en guidning på gymnasienivå... jag berättade lite även vad vi gjorde; den sagolika sjön, underjorden, säkerheten, och att det kommer troligtvis bli forsmark 3

så nu ska jag invänta att kursen optik uppkommer på webct, så jag då kan se vilken bok jag ska ha.. och beställa denna, för nästa torsdag ska jag ha läst, löst uppgifter och även gjort den första inlämningsuppgiften i grupp....

men nu väntar soffan tills martin kommer hem, då blir det kanske middag på jops :) eller pasta med hemmagjord pastasås hemma...

åhh, jag måste komma ihåg mitt fickminne imorgon.. jag ska få den andra boken i mikroskopikursen på mitt fickminne...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0