vaknandet.

men vad händer ovanför mitt huvud, i lägenheten ovanför... det skriks och grinas... vaknade av nån som hoppade på golvet och skrek "låt mig vara", tjejen var helt hysterisk.... och jag kan säga att jag sov hårt, låg ocg drömde så gott.. och då vaknar jag inte lätt... till och med mina katter reagerade på oväsnet... jag tänkte ett tag att jag skulle klä på mig och gå och plinga på, jag vet inte hon kanske blir slagen.... men jag orkade inte.. och så började jag fundera, hon kanske är med barn och lätt får såna utbrott... jag vet inte vad jag ska tro....

ovanför i kvissle så slog den killen sin thailändska,o ch jag minns hur det lät.. och detta låter som samma... i kvissle blev det till och med så att han vände hennes syster mot henne oxå, som oxå slog henne... hon kom och plingade på hos oss efter ett bråk, och jag, martin och en kompis till martin med hans tjej satt och spelade kort.. elisabet sov, eller läste... det plingade på dörren efter det hade blivit tyst ovanför. martin gick till den och kollade, där stod thailändskan med sitt barn.. han öppnade inte, elisabet kom och sa "varför öppnar du inte?" hon öppnade till slut... hon fick sätta sig ner i köket och fick vatten.. hon kan knappt nån svenska eller engelska, så det var svårt att kommunisrea.. vi ringde polisen.. de kom efter en väldans lång tid.. jag fick stänga in katterna i vardagsrummet för poliserna bara klev på.. och så började förhöret i vårt kök... så jag, martin och elisabet satt i martins rum och gjorde ingenting.. kompisarna hade gått hem... poliserna fick ringa efter en tolk, så han fick tolka över telefonen... de tog med sig henne, hon ville sova hos oss men elisabet sa nej och det var bra.... dagen efter kom det några polisbilar och hämtade den mannen, förstår varför de inte hämtade han på en gång.. han fick besöka ett fängelse, för hans x-fru och syster kom och tömde lägenheten efter nån månad....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0