åska.

jag har börjat nysa, eller igår gjorde jag det.. funderar påom det är häggen som blommar eller om jag börjar bli sjuk.. båda sakerna är mycket troligt... istället för att gå ut i regnet igår och kolla på när de spelade brännboll så satt jag lungt i bilen och väntade på att det skulle lätta så man kunde gå ut... men det gjorde det inte, fast jag såg bra i bilen oxå.. fast det immade igen...

och vilken åska det var igår... jag som inte gillar åska, tycker den är obehaglig... jag drog ut dator och tv här hemma i vardagsrummet.. sen tänkte jag, jaha vad ska jag göra nu då?? lade mig i soffan igen och försökte slumra till lite.. var så ofantligt trött igår, texten i skolboken bara flöt ihop och strecken i fresnelsringar på skolan flöt oxå ihop i en enda stor klump.. trodde jag skulle vakna tillm en icke....

i alla fall, så jag låg i soffan och gosade med ice.. kollade på arwen som satt i fönstret och som undrade vad det var som lät ute, såg så söt ut... och vid varje muller blev hon bara mer och mer nyfiken... martin kom hem och vi tog och letade rätt på yatzy som vi sedan spelade... sen åkte vi till hans mamma som bjöd på enchilladas.. sedan blev det brännboll.. hem och ducha för martins del och jag gjorde mig iordning.. sen gick vi till tessan och fredde som hade en liten fest.... roligt var det i alla fall..

nu ska jag väcka martin är less på att han sover nu.. ska väl ev. hjälpa några att flytta idag... jag tänkte följa med i alla fall fast jag inte kan vara till nån hjälp direkt... och om jag känner denna familj rätt så har de inte ens packat sitt 300 kvadratstora hus... suck....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0